تعریف و تمجید ترک ها از امیرحسن زارع/ شایستگی برای پس گرفتن تاج و تخت قهرمانی

به گزارش رکنا، شب گذشته یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین کشتی‌های نیمه نهایی میان طاها آکگول قهرمان سرشناس کشتی ترکیه و امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن جهان در سال 2021 و دارنده مدال‌های برنز المپیک 2020 توکیو و جهانی 2022 بلگراد برگزار شد.

زارع که سال گذشته در نیمه نهایی مغلوب این حریف شده و از رسیدن به فینال بازمانده بود، این بار طی مبارزه‌ای فوق‌العاده که توانست تمام ثانیه‌های آن را کاملاً مدیریت کند، از سد طاها آکگول گذشت.

کشتی‌گیر جوان آملی سال 2021 بعد از قهرمانی جهان به‌صورت نمادین تاج و کمربند قهرمانی را بر سر گذاشت و بر پهلوی خود بست. سال گذشته هم که آکگول توانست انتقام آن مبارزه را بگیرد، همین نمایش را اجرا کرد که بازتاب زیادی داشت.

طاها آکگول قهرمان فوق‌العاده محبوبی در ترکیه است که رئیس جمهوری این کشور هم همیشه پیش و پس از مسابقات با او گفت‌وگوی تلفنی دارد.

چند خبرنگار و کارشناس کشتی ترکیه که در مسابقات جهانی حضور دارند بعد از رویارویی زارع و آکگول هرچند از نتیجه کشتی‌گیر محبوب کشورشان ناراحت بودند، اما به خبرنگار تسنیم گفتند: «امیرحسین زارع سال گذشته تاج و کمربند را به آکگول واگذار کرد، اما امسال دوباره آن را پس گرفت. ما طاها را خیلی دوست داریم و در ترکیه او بسیار محبوب است. دوست داشتیم آکگول برنده این کشتی باشد، ولی این امیرحسین زارع بود که کشتی گرفت و لیاقت پس گرفتن تاج قهرمانی سنگین وزن جهان را دارد».

براساس این گزارش، امیرحسین زارع بعد از پیروزی مقابل طاها آکگول باید از سد گنو پتریاشویلی قهرمان گرجستانی بگذرد تا بار دیگر قهرمانی جهان را تجربه کند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 929309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟