چند نکته از حرف‌های مهم نکونام/ پاسخ شبانه سرمربی استقلال به صحبت‌های خطیر

به گزارش رکنا، همان‌طور که انتظار می‌رفت جواد نکونام شب گذشته در گفتگو با برنامه فوتبال برتر پاسخ صحبت‌های قبلی علی خطیر را داد. سرمربی استقلال در گفتگوی دیشب خود درباره اتفاقات ماه‌های اخیر استقلال صحبت کرد و انتقادات زیادی نسبت به عملکرد علی خطیر داشت. این درحالی است که مدیرعامل استقلال هفته گذشته حتی نکونام را تهدید کرده بود که در صورت مصاحبه خارج از چارچوب قوانین باشگاه او را جریمه می‌کند ولی بعید است حرف‌های شب گذشته سرمربی آبی‌ها کار را به کمیته انضباطی بکشاند.

کنایه تند به ادعای جنجالی علی خطیر

مدیرعامل استقلال هفته گذشته در صحبتی عجیب مدعی شد اگر وضعیت استقلال خوب بود، او و نکونام اکنون در این تیم حضور نداشتند. صحبتی که پیش‌بینی می‌شد با پاسخ نکونام همراه شود و سرمربی استقلال با چند کنایه به این موضوع واکنش نشان داد.

نکونام ابتدا با رد ادعای خطیر از این گفت که شاید استقلال را به او نمی‌دادند ولی خودش در سه سال اخیر گزینه نیمکت استقلال بوده است. اشاره سرمربی استقلال هم به مذاکراتی بود که در زمان احمد مددی و مصطفی اجورلو با او انجام شد ولی در نهایت به نتیجه نرسید. نام جواد نکونام حتی در زمان همکاری آجورلو و مجیدی هم به عنوان یک آلترناتیو جدی مطرح شده بود که البته با توجه به عملکرد فوق‌العاده استقلال در آن فصل نیمکت آبی‌ها دستخوش تغیرات نشد.

از طرفی نکونام از رد کردن پیشنهاد آجورلو به عنوان بزرگ‌ترین پشیمانی خود یاد کرد و به نوعی با تمجید از مدیریت او باز هم به عملکرد خطیر کنایه زد. البته نکته مهم اینجاست که به مدل مدیریت آجورلو هم انتقادات زیادی وارد است و اصلا یکی از اصلی‌ترین دلایل وضعیت فعلی استقلال ولخرجی‌های سال‌های گذشته است.

خشم جواد از مشاوره استراماچونی و یک افشاگری عجیب

یکی از نکات مصاحبه علی خطیر که باعث عصبانیت جواد نکونام شد، صحبت او درباره مشورت با آندره آ استراماچونی درباره جذب عمرو ورده، وینگر مصری مورد نظر نکونام بود. سرمربی استقلال دیشب به تندی از این اقدام خطیر انتقاد کرد و گفت خطیر اصلا حق نداشته با استراماچونی در این خصوص مشورت کند و بازیکن اگر بد یا خوب باشد مسئولیتش با سرمربی تیم است.

البته استعلام گرفتن از مربیان و تیم‌های سابق یک بازیکن خیلی هم اقدام غیرحرفه‌ای و غلطی نیست ولی شاید بهتر بود خطیر این موضوع را اعلام نمی‌کرد تا اینطور برداشت نشود که به سرمربی تیمش بی‌اعتماد است. به خصوص که در این ماجرا پای استراماچونی وسط بود و همه از رابطه خوب خطیر با سرمربی ایتالیایی و علاقه‌اش به او خبر دارند.

نکونام هم‌چنین در بحث مربی خارجی یک افشاگری عجیب هم انجام داد و مدعی شد از طرف باشگاه به یکی از دستیاران او پیشنهاد کار با یک مربی خارجی را داده بودند. اتفاقی که کاملا دور از اصول بوده و بدبینی‌های سرمربی استقلال را تقویت کرده است.

در ماجرای برزگر و سعیدفر چه کسی راست می‌گوید؟

در شرایطی که علی خطیر هفته قبل اعلام کرده بود جدایی آریا برزگر و سینا سعیدی‌فر با اطلاع جواد نکونام صورت گرفته ولی سرمربی استقلال دیشب کاملا این موضوع را منکر شد و حتی اعلام کرد در خصوص برزگر به دروغ گفته بودند از نساجی شکایت خواهند کرد. این درحالی است که صادق درودگر از مدیران استقلال بابت همکاری در بحث برزگر تشکر کرد و بابت درآمدزایی به آن‌ها تبریک هم گفته بود! با توجه به صحبت‌های درودگر به نظر می‌رسد مدیریت استقلال از جدایی برزگر کاملا مطلع بوده و به سرمربی تیم خبری در این خصوص نداده است.

نکونام حتی گفت که از جذب محمدجواد کیا هم بی‌خبر بوده و به همین دلیل به او اجازه تمرین نداده است. او به شدت از دخالت خطیر در بحث نقل و انتقالات باشگاه عصبانی است. سرمربی استقلال می‌گوید باشگاه به او رانگلو جانگا را معرفی کرده و او هم گفته خوب و بلافاصله این مهاجم به جای گوستاوو که اولویت اصلی‌اش در خط حمله بوده وارد تهران شده است. این موضوع در کنار تایید فنی منتظر محمد نشان می‌دهد برخلاف تصور سرمربی استقلال گزینه‌های باشگاه را هم مورد بررسی قرار داده است.

اقدام عجیب کانال رسمی؛ سرمربی عضو باشگاه نیست؟

در شرایطی که کانال تلگرام باشگاه استقلال هفته گذشته تمام صحبت‌های خطیر در فوتبال برتر را به صورت تصویری پوشش داده بود اما این هفته حتی یک ثانیه از مصاحبه جواد نکونام در رسانه باشگاه منتشر نشد. احتمالا مواضع انتقادی نکونام خیلی به مذاق خطیر خوش نیامده که ترجیح داده در رسانه رسمی استقلال آن را نادیده بگیرد.

این موضوع باز هم اختلافات بین کادر فنی و مدیریت را علنی کرد و نشان داد مشکلات فراتر از جذب یک بازیکن است. به خصوص که اخیرا خطیر افراد رسانه‌ای نکونام را هم کنار گذاشت و دسترسی کانال و صفحه اینستاگرام باشگاه را از آن‌ها گرفت.

ما همه در یک کشتی هستیم

شاید مهم‌ترین قسمت مصاحبه نکونام جایی بود که او دوباره تکرار کرد تمام اعضای باشگاه استقلال در یک کشتی هستند و باید آن را به ساحل برسانند. جنگی که اکنون در استقلال شکل گرفته هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و نمی‌تواند به موفقیت این باشگاه کمکی کند. مدیریت و کادر فنی استقلال در این دو ماه به وضوح از هماهنگی لازم دور بودند و همین موضوع در بحث جدایی و جذب چند بازیکن خودش را نشان داده است. در این بین اتفاقاتی هم رخ داده دو طرف، به خصوص کادر فنی را نسبت به طرف مقابل بدبین کرده است.

راهکار خروج استقلال از وضعیت فعلی هم پیغام و مصاحبه نیست و خطیر و نکونام باید باهم تعامل کنند.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 928209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟