قلعه‌نویی: انتقاد از حریفان تیم‌ملی از روی دشمنی است/ برای زدن من به مملکت‌تان ضربه نزنید! + فیلم

به گزارش رکنا، امیر قلعه‌نویی ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین تیم ملی در آکادمی ملی فوتبال درباره پیروزی ۱-۰ ایران برابر بلغارستان گفت: بلغارستان قدرت نزول کرده فوتبال اروپا بود و گذشته خوبی داشتند و الآن مترصد یک برنامه خوب هستند تا به گذشته خود برگردند. بازی خوبی با این تیم داشتیم و دستاوردهای خوبی برای ما داشت. من به نتیجه کاری ندارم و بازی هجومی ما و نحوه دفاع تیم مهم بود. یکی از نکات مهم این بازی این بود که فکر نمی‌کنم به بلغارستان موقعیت آن‌چنانی داده باشیم. باید نگرش خود را به موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم عوض کنیم و باید فکر کنیم اولین موقعیت آخرین موقعیت ما است.

وی ادامه داد: باید نهایت استفاده را از موقعیت‌های خودمان ببریم و این تنها ایراد ما بود. بازیکنان ما تلاش زیادی کردند و باید به بعضی از آن‌ها که فقط ۲۴ ساعت زودتر از ما رسیدند، خسته نباشید گفت. اولین بازی ما در فیفادی با روسیه و کنیا بود که خیلی‌ها انتقاد کردند. خدمت همه عزیزان اعلام می‌کنیم که بازی آسان در دنیا نیست. ایتالیا مساوی کرد، انگلیس مقابل اوکراین متوقف شد و آلمان باخت. آن دوستانی که این حرف‌ها را می‌زدند، چرا سکوت کردند؟ البته این حرف‌ها از روی دشمنی بود. شما قطر را ببینید که با این همه امکانات بدون مشکلات هم با روسیه و هم با کنیا بازی کردند. پس آقایان بدانید که برای زدن امیر قلعه‌نویی به مملکت ضربه نزنید و بهانه بیاورید که کنیا فلان جای رنکنیگ فیفا است. ما در آن زمان توانستیم چنین دیداری فراهم کنیم. دنبال این باشید که به تیم ملی کمک کنید.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد ژاپن مقابل آلمان نگرانش نمی‌کند؟ بیان کرد: به هر حال فوتبال است. ما بازیکنان خوبی داریم. تیم ملی ما رو به پیشرفت است و خوب بازی می‌کند. بردن بلغارستان در زمین خودش کار سختی بود. باید قبول کنیم ژاپن خیلی بیشتر از ما رو به جلوتر است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی باید شاهد بازی کردن احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی در تیم ملی باشیم، اظهار کرد: می‌دانستم که شما چنین چیزی را می‌پرسید. تغییرات باید شیب ملایم داشته باشد. ما ۲ هافبک مصدوم داشتیم و چهار، پنج بازیکن را در اختیار تیم ملی امید گذاشتیم. دو، سه بازیکن خوب و تاثیرگذار دیگر به تیم ملی امید اضافه شدند که می‌توانستند به تیم ملی بزرگسال کمک کنند. تا موقعی که بازیکنان باتجربه تیم ملی بتوانند به تیم ملی مملکت کمک کنند، از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. رونالدو با ۳۸ سال برای تیم ملی‌اش بازی می کند. البته باید به فکر جایگزین باشیم و به فکر آن‌ هستیم. ما سال ۲۰۰۷ هم این کار را با تیم ملی کردیم که ماحصل آن این بود که بسیاری در تیم ملی بزرگسالان جایگزین شدند.

وی اضافه کرد: اگر برگردم به افکار خودم، بسیاری از دوستان که در گذشته با ما عناد داشتند و می‌گفتند قلعه‌نویی از بازی مستقیم استفاده می‌کند، بگذارید من جواب آن‌ها را بدهم. زمانی که من به هر تیمی می‌رفتم، به جای یک هافبک بازیساز از ۲ هافبک بازیساز استفاده می‌کردم و خدا را شکر نتیجه هم می‌گرفتم. مثلا شما با مجتبی جباری و جانواریو چگونه می‌توانستی بازی مستقیم کنی؟ با محرم نویدکیا و جانواریو چگونه می‌توانستی بازی مستقیم کنی؟ با کرار و سروش رفیعی چگونه می توانستی؟ من از موقعی که این مسئولیت را قبول کردم، به دنبال یک پلن B بودم که با سامان قدوس اجرایی‌اش کنم. من فکر می‌کنم سامان قدوس اکنون از سی، چهل درصد توانایی‌اش استفاده می‌کند و از شرایط مسابقه و تمرینات عمومی دور بوده و از نظر روحی و روانی عقب بود. با همه این شرایط، او در بازی با بلغارستان سی، چهل درصد کاری را که ما می‌خواستیم انجام داد، وگر نه توانایی‌های او بیشتر است.

قلعه‌نویی درباره این که چه زمانی به شاکله اصلی تیم ملی خواهد رسید، گفت: مربی ژاپن دیشب گفت همزمان می‌توانند ۳ تیم ملی داشته باشند و من هم اعلام می‌کنم می‌توانیم ۲ یا ۳ تیم داشته باشیم. ما الان نفراتی داریم که با تغییراتی می‌توانند کیفیتی که ما می خواهیم اجرا کنند. ما به شاکله ۲۵تایی خود رسیدم و هر کدام را جا به جا کنیم، خیلی تفاوتی ندارد. بازیکنان ما شرایط خیلی خوبی دارند و بازیکنان خوبی از سراسر لیگ‌های دنیا حتی لیگ خودمان داریم. امیدوارم بیرانوند و رامین رضاییان هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند. با ناراحتی که از حذف استقلال داشتیم، امیدوارم نمایندگان ما در آسیا موفق باشند. این هم به لیگ ما برمی‌گردد. فکر می‌کنم امسال اعتبار لیگ ما بیشتر شده و آن هم به این دلیل است که کادر فنی اهمیت بیشتری به لیگ داده و همین باعث شده تا بسیاری از لژیونرها به لیگ برتر بازگردند.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌های تیمش بعد از بازی با آنگولا عنوان کرد: ما تورنمنت اردن و مقدماتی جام جهانی را داریم. بعد از آن‌ هم فکر می‌کنم از ۱۸ دی باید در قطر باشیم و برنامه ما پر است.

او درباره بازیکنان باتجربه گفت: برخی بازیکنان فنی هستند و وزنه تجربی دارند. در باشگاه‌ها هم چنین چیزی وجود داشت. بعضی بازیکنان باید تلاش خود را بیشتر کنند و بزرگتری به این است که در زمین تلاش خود را بیشتر کنند تا بهترین کیفیت خود را ارائه دهند. در گذشته هم چنین شکلی بود که حتی در سال‌های ۲۰۰۶ بزرگ‌ترهای تیم به کادرفنی کمک می‌کردند.

قلعه‌نویی درباره بازی با آنگولا اذعان کرد: ما بازی دوستانه نداریم و به چشم یک بازی رسمی این تیم را می‌بینم. شاید جا به جایی داشته باشیم ولی ما به چشم بازی رسمی به این بازی‌ها نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنیم که وارد قطر شدیم و در حال مسابقه دادن هستیم.

او درباره مصدومیت بیرانوند گفت: متاسفانه بدشانسی ما است که بیرانوند در دو مرحله‌ای که بودیم، مصدوم شد. در حین بازی که به من گفتند، سریعا گفتم که او را عوض کنند تا نشان دهیم سلامتی بازیکن برای ما مهم است. درمان او شروع شده و نیم‌ساعت پیش هم با او حرف زدم و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد. او خودش به درمان امیدوار بود.

سرمربی تیم ملی درباره این که آیا به خواسته‌هایش در این دیدارهای دوستانه رسیده، گفت: خواسته و انتظار ما بیشتر از این است. یک مربی از این جام جهانی تا جام بعدی زمان می‌حواهد اما فکر می‌کنم هنوز برای من ۶ ماه هم نشده است. نسبت به زمانی که مسئولیت قبول کردیم، پیشرفتی که حاصل شده قابل قبول بوده است اما نسبت به ایده‌آل‌های ذهنی ما هنوز نیاز به کار داریم.

منبع: ایسنا

کدخبر: 927525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟