معجزه آمریکایی ها، جادوی کانادایی ها/ کانادا صاحب مدال برنز جام جهانی بسکتبال شد + فیلم

به گزارش رکنا، دیدار رده‌بندی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، از ساعت ۱۲ امروز میان تیم‌های آمریکا و کانادا برگزار شد که در پایان، تیم ملی کانادا با برتری ۱۲۷ بر ۱۱۸ در این دیدار جذاب، مقام سوم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به این ترتیب کانادا به اولین مدال جهانی خود دست یافت و در سوی مقابل آمریکا برای دومین دوره متوالی (۲۰۱۹ و ۲۰۲۳) از کسب مدال جام جهانی بازماند. این اتفاق در حالی است که آمریکا با 5 عنوان قهرمانی جزو پرافتخارترین تیم‌هاست و بیش از هر تیم دیگری قهرمان بسکتبال المپیک شده است.

یکی از صحنه های دیدنی بازی و حتی این دوره جام جهانی، در ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم (۴ ثانیه و ۲ صدم ثانیه مانده به پایان بازی) رقم خورد. در حالی که آمریکا ۳ امتیاز از کانادا در وقت قانونی عقب بود و این تیم تنها یک پرتاب آزاد داشت، میکل بریجز از روی عمد پرتاب آزادش را به حلقه زد و خودش توپ را ریباند کرد و د رادامه با چرخشی زیبا و پرتاب ۳ امتیازی بازی را به تساوی کشاند تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

ویدیو لحظه پرتاب فوق‌العاده «میکل بریجز»

در وقت اضافه، کانادا با درخشش «شی گیلجس الکساندر» موفق به شکست آمریکا شد و در مجموع نتیجه ۱۲۷ - ۱۱۸ ثبت شد و کانادا در پی این موفقیت بزرگ، سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.

دیلن بروکس، گارد تیم ملی بسکتبال کانادا با ثبت ۳۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس گل، یک توپ ربایی و ۲ بلاک شات، تاثیرگذاری ۴۲ را به ثبت رساند و بهترین بازیکن زمین شد.

دیگر ستاره کانادا هم «شی گیلجس» پوینت گارد این تیم بود. او در این بازی با ثبت ۳۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۱۲ پاس گل و یک بلاک شات، ضمن ثبت دبل دبل، تاثیرگذاری ۴۰ را در این دیدار به داشت و دومین بازیکن تاثیرگذار زمین بود.

کدخبر: 927490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟