سینسیناتی شاهد 4 ساعت تنیس جنون آمیز/ کامبک دراماتیک جوکوویچ مقابل آلکاراس + فیلم

به گزارش رکنا، دیدار پایانی رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی بامداد دوشنبه به وقت ایران بین نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس مردان اول و دوم تنیس جهان برگزار شد و بعد از جدالی تمام‌عیار که نزدیک به ۴ ساعت به طول انجامید اسطوره ۳۶ ساله صرب توانست جام قهرمانی را از آن خود کند.

جوکوویچ بعد از شروعی خوب و برتری اولیه ۴-۲ دچار گرمازدگی شد و با افت عملکردش ست اول را ۷-۵ به آلکاراس واگذار کرد. در ست دوم شرایط نوله چندان بهتر نشد و او ۴-۲ عقب افتاد تا همه منتظر قهرمانی آلکاراس باشند. اما در ادامه ورق بازی به شکل معجزه‌آسایی برگشت و بازیکن صرب بعد از آنکه یک بار آلکاراس را در کسب امتیاز نهایی ناکام گذاشت، ست‌های دوم و‌ سوم را ۷-۶ و ۷-۶ برد تا برای سومین بار قهرمان سینسیناتی شود.

پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس بعد از پیروزی در این نبرد طاقت‌فرسا گفت: «یکی از دشوارترین بازی‌های عمرم بود. از ابتدا تا انتهایش باورنکردنی بود. فراز و نشیب‌های زیادی داشت. امتیازهای فوق‌العاده، گرمازدگی، بازگشت. در کل از هیجان انگیزترین مسابقاتی بود که تا به حال بازی کرده‌ام. برای چنین مسابقاتی است که هر روز تلاش و تمرین میکنم.»

جدال جوکوویچ و آلکاراس با ثبت زمان ۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به طولانی‌ترین فینال ۳ سته تاریخ مسابقات مسترز تبدیل شد.

تا پایان سال ۲۰۰۷ اغلب فینال‌های مسابقات مسترز با سیستم ۳ ست از ۵ ست برگزار می‌شد اما از سال ۲۰۰۸ و با تغییر قانون، فینال این رقابت‌ها به صورت ۲ ست از ۳ ست انجام می‌گیرد.

این مسابقه سرشار از لحظات و رالی‌های فوق‌العاده جذاب و میخ‌کوب‌کننده بود‌. در ست پرالتهاب و نفس‌گیر سوم، جوکوویچ در گیم هفتم آلکاراس را بریک کرد و پیش افتاد اما وقتی که در گیم دهم باید برای پیروزی سرویس می‌زد کارلیتوس با مقاومت مثال‌‌زدنی خود چهار بار او را در کسب امتیاز پایانی ناکام گذاشت تا این نبرد دراماتیک و دیوانه‌کننده ادامه پیدا کند. با وجود ۱۶ سال اختلاف سن نوله در دقایق پایانی پابه‌پای حریف جوانش پیش رفت و نهایتاً در تایبریکی نفس‌گیر با حساب ۷ بر ۴ او را شکست داد تا این فینال دیدنی و به‌یاد‌ماندنی را به سود خود به پایان برساند.

یک قهرمانی دلچسب و شیرین برای پرافتخارترین مرد تنیس جهان که بعد از شکست در فینال ویمبلدون، به شدت در اندیشه انتقام از آلکاراس بود و این بازی بی‌گمان از جنبه حیثیتی برای او اهمیتی مضاعف داشت، آنقدر که در پایان مسابقه از فرط خوشحالی و هیجان لباس خود را پاره کرد تا خاطره فینال اوپن استرالیا ۲۰۱۲ در ذهن هواداران تداعی شود.

جوکوویچ با این قهرمانی به ۳۹اُمین عنوان مسترز خود رسید و رکورد فوق‌العاده‌اش را در این مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی بهبود بخشید. فتح سینسیناتی هم‌چنین ۹۵ اُمین عنوان دوران حرفه‌ای تنیس‌باز صرب را برایش به ارمغان آورد.

جوکوویچ

نواک جوکوویچ بعد از قهرمانی گفت: «یکی از دشوارترین بازی‌های عمرم بود. از ابتدا تا انتهایش باورنکردنی بود. فراز و نشیب‌های زیادی داشت. امتیازهای فوق‌العاده، گرمازدگی، بازگشت. در کل از هیجان انگیزترین مسابقاتی بود که تا به حال بازی کرده‌ام. برای چنین مسابقاتی است که هر روز تلاش و تمرین می کنم.»

منبع: تنیسفا

کدخبر: 921449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟