شبی که هری کین هت‌تریک کرد و دروازه‌بان تاتنهام شد + فیلم

به گزارش رکنا، هری کین ، مهاجم جدید بایرن مونیخ 435 بار پیراهن تاتنهام را به تن کرده است، با زدن 280 گل برای اسپرز بالاتر از جیمی گریوز افسانه‌ای برترین گلزن تاریخ این باشگاه به‌شمار می‌رود و 3 مرتبه کفش‌طلای لیگ برتر را به‌دست آورده است. هری کین اگرچه نتوانست با تاتنهام قهرمان جام معتبری شود و در اصل به همین علت تصمیم به جدایی گرفت، همیشه لحظات خاطره‌انگیزی برای هواداران تاتنهام خلق کرده و اگر نگوییم بزرگ‌ترین، بدون شک او یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ باشگاه تاتنهام به‌شمار می‌رود.

یکی از جالب‌ترین لحظات هری کین در دوران حضور موثرش در تاتنهام مربوط به اکتبر 2014 در بازی مقابل آستراس تریپولیس یونان در مرحله گروهی لیگ اروپا است. در این مسابقه که در وایت‌ هارت لین، استادیوم پیشین تاتنهام برگزار شد، کین موفق شد هت‌تریک کند و این نخستین هت‌تریک او برای تیمش بود. در دقیقه 87 بازی هنگامی که تاتنهام پنج بر صفر از حریف پیش بود، هوگو لوریس، دروازه‌بان اسپرز کارت قرمز گرفت. تاتنهام که هر سه تعویض خود را انجام داده بود، ناگزیر شد یک بازیکن درون زمین خود را وارد دروازه کند و هری کین این مسئولیت را برعهده گرفت. اگرچه این مهاجم انگلیسی تجربه جالبی درون دروازه نداشت. مهار ناقص و ناشیانه کین روی ضربه آزاد مهاجم تیم یونانی در دقیقه 89 باعث شد کلین‌شیت تاتنهام خراب شود و توپ وارد دروازه شد تا یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین روزهای هری کین در تاتنهام رقم بخورد.

البته هری کین تنها بازیکن انگلیسی نیست که مجبور شده دقایقی را درون دروازه تیمش سپری کند. پیش‌تر جان تری و ریو فردیناند نیز این چالش عجیب را تجربه کرده بودند و کایل واکر نیز در سال 2019 در بازی مقابل آتالانتا در لیگ قهرمانان درون دروازه منچسترسیتی قرار گرفت و خلاف هری کین، موفق شد یک ضربه آزاد را مهار کند و دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

هری کین

کین در مصاحبه‌ای در سال 2021 خاطره دروازه‌بان شدنش را این‌گونه تعریف کرد:

 اوایل دورانم در تاتنهام، در یک بازی موفق شدم 3 گل به ثمر برسانم و آن اولین هت‌تریک من برای تیم بود. هوگو (لوریس) از بازی اخراج شد و ما تعویض دیگری نداشتیم. پا پیش گذاشتم، اعتماد به نفسم در آن لحظات، بالاترین در تاریخ بود! در دقیقه 80 برای یک ضربه ایستگاهی درون دروازه قرار گرفتم، می توانستم با یک کلین شیت روز بی نقصی داشته باشم. رفتم که توپ را بگیرم و آن مستقیما از میان دستانم وارد گل شد؛ ویران شدم! من اولین بار برای تاتنهام هت‌تریک کرده بودم و در حالی از زمین بیرون رفتم که مقابل همه شرمنده شده بودم.

منبع: طرفداری

کدخبر: 918407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟