دفاع نماینده مجلس از ورود نهادهای بین‌المللی برای حق پخش فوتبال!/ صداوسیما حق فوتبال را باید بدهد

به گزارش رکنا، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در هفته‌های اخیر برای پیگیری حق پخش از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی و مدیران صدا و سیما، نامه نگاری‌هایی را انجام داده است.   اسماعیل حسین زهی نمیانده مجلس در این باره گفت:صداوسیما برای پرکردن اوقاتش هزاران میلیارد برای یک سریال هزینه می‌کند که بیننده چندانی هم ندارد، اما یک بازی فوتبال بیننده زیادی دارد و پیگیر آن هستیم که حق پخش به باشگاه ها داده شود.

باشگاه‌ها اکثرا زیان‌ده هستند و برای  جبران این زیان نیاز دارند که حق پخش بگیرند تا هم از نظر مالی تامین شوند، هم پروسه مستمر شکایت از تیم‌های ایرانی پایان یابد. تامین مالی باشگاه‌ها به این شکل باعث ورود بخش خصوصی واقعی به ورزش می‌شود.

مجلس پیگیری‌های لازم را انجام داده، اما برای اینکه حق پخش اصل ۷۵ ای نشود، قرار بر این شد که دولت لایحه را بفرستد تا در شورای نگهبان ایرادی به آن گرفته نشود.

ورود مجامع بین المللی در گرفتن حق پخش بسیار تاثیرگذار است. همانطور که حضور بانوان در ورزشگاه یکی از شروط فیفا بود و در حال عملی شدن است، در حوزه حق پخش نیز قطعا موثر است و در صورت عملی نشدن آن توسط فیفا و AFC تعلیق خواهیم شد.

منبع: خبرفوری

کدخبر: 917232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟