هفدهمی الناز رکابی در ماده بولدرینگ سنگنوردی جهانی

به گزارش رکنا ، هجدهمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۲۱ مرداد در چهار ماده در کشور سوئیس حال برگزاری است. همچنین اولین سهمیه از المپیک پاریس ۲۰۲۴ در این رقابت‌ها توزیع خواهد شد. در مجموع ۴۲۸ ورزشکار برای رقابت در برن ۲۰۲۳ ثبت نام کرده‌اند که ۲۳۶ مرد و ۱۹۲ زن رکورد بیشترین تعداد سنگ‌نوردان شرکت کننده در مسابقات جهانی را به ثبت رسانده است.

۲۵۲ نفر در بولدر: ۱۳۹ مرد، ۱۱۳ زن

۲۶۱ نفر در لید: ۱۴۱ مرد، ۱۲۰ زن

۱۴۳ نفر در سرعت: ۸۳ مرد، ۶۰ زن

همچنین ۵۴ کشور در این رویداد حضور خواهند داشت. ایالات متحده آمریکا و ژاپن بزرگترین گروه را با ۲۱ ورزشکار به سوئیس خواهند آورد. فرانسه و ایتالیا به ترتیب ۲۰ و ۱۹ سنگ‌نورد و اندونزی و اوکراین هر کدام با ۱۸ ورزشکار حضور خواهند داشت. از کشورمان نیز ۸ ورزشکار شامل ۵ پسر و سه دختر در این رقابت‌ها حضور دارند که شامل رضا کلاسنگیان در ماده لید و بولدرینگ، حسین فامیل روحانی در بولدرینگ، محمدامین یزدی‌زاد در بولدرینگ، الناز رکابی در لید و بولدرینگ، سارینا غفاری در لید و ‌بولدرینگ، رضا علیپور، مهدی علیپور و مهیا دارابیان هر سه نفر در ماده سرعت حضور دارند.

با پایان مرحله مقدماتی لید مردان «رضا کلاسنگیان» تنها شرکت کننده کشورمان در رتبه ۷۵ و در مرحله نیمه نهایی بولدرینگ زنان «الناز رکابی» با رتبه ۱۷ به کار خود پایان دادند.

سایر ورزشکاران کشورمان درماده سرعت از روز چهارشنبه به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

همچنین نخستین مدال این مسابقات در رشته بولدرینگ مردان توزیع شد و ورزشکار فرانسوی «مایکل مائوم» به مدال طلا دست یافت. همچنین سکوی دوم‌ و مدال نقره نیز به ورزشکار دیگری از فرانسه رسید و سنگنورد کره جنوبی سوم شد.

در ماده بولدرینگ زنان نیز «جانجا گارنبرت» از اسلونی به مدال طلا دست یافت. ورزشکارانی از فرانسه و آمریکا به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 916424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟