هادی چوپان امسال هم قهرمان مستر المپیا می شود!

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، امید جبلی در خصوص سطح مسابقات پرورش اندام استان تهران اظهار داشت: ۲ یا سه دسته از مسابقات را دیدم و به نظرم سطح بچه‌ها خیلی بالا بود. ازدحام ورزشکار و بدن‌های نزدیک به هم، کار داوری را خیلی سخت کرده است. نمی‌شود از الان سهم تهران در تیم ملی را مشخص کرد ولی ورزشکاران و بدن‌های بسیار آماده‌ای را در این مسابقات دیدم.

داور بین المللی پرورش اندام ایران با اشاره به میزان بسیار پایین اعتراض‌ها در این رقابت‌ها عنوان کرد: این که مثل گذشته شاهد اعتراضات شدید و جدی نیستم، به این علت است که در حال حاضر بیشتر از داوران ملی، داوران بین المللی داریم که در استیج‌ها و تورنمنت‌های مختلف زیادی حضور پیدا می‌کنند. از طرف دیگر کلاس‌های دانش‌افزایی هم بسیار موثر بوده و توانستیم داوران بسیار خوبی را برای بدنسازی بسازیم. قطعا به جز بحث مالی، دوره‌های آموزشی که برای ارتقای درجه‌های داوری برگزار کردیم در کنترل تنش‌های مسابقات خیلی موثر بوده است. باز هم خواهش می‌کنم که مربیان و داوران در سمینارها حضور پیدا کنند زیرا نکات مهمی بیان می‌شود.

وی در مورد انجمن پرورش اندام کارگری گفت: کسی که به تازگی مسئولیت این انجمن را بر عهده گرفته از بچه‌های خودمان است و ما هم در همه امور به او کمک می‌دهیم. در تمام مسائل معمولا از خود ما مشورت می‌گیرند و من هم به عنوان یک پیشکسوت همچنان در کنار این عزیزان هستم. این خیلی خوب است که خودمان بدانیم چه زمانی مدیریت کنیم و چه زمانی از یک مسئولیت کنار بکشیم.

جبلی با تاکید بر ادامه افتخارآفرینی‌های هادی چوپان بیان کرد: با شرایطی که جدیدا دیدم، به نظرم هیچ شکی در تکرار قهرمانی مسترالمپیا توسط او نیست. من هادی را خیلی دوست دارم و همیشه در بحث حرفه‌ای حامی او بودم.

داوربین المللی پرورش اندام درباره اعتبار جهانی کمپانی‌های مختلف این رشته در دنیا خاطرنشان کرد: اصلا این مسائل را قبول ندارم که اینقدر همدیگر را می‌کوبند؛ مثل کمپانی‌های ماشین‌سازی که هر کدام اتومبیل‌های خودشان را برتر می‌دانند. چیزی که برای من مهم است، ورزشکاران ایران هستند و هیچ اجباری‌ نباید وجود داشته باشد. باید همه ورزشکاران آزاد باشند تا بتوانند در هر کمپانی جهانی که امتیاز بهتری برای آنها قائل می‌شود، حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اینکه ورزشکاری با حضور در ۲ کمپانی، محروم می‌شود، در قوانین فدراسیون ما وجود دارد اما ما سعی می‌کنیم که این مسائل را نادیده بگیریم و اجرا نشود و به نظر من کار درست و قشنگی نیست. اگر خود من هم عضو اصلی IFBB نبودم، اشکالی نداشت که برای کمک به کمپانی‌های دیگر اقدام کنم. نظر من دموکراسی در تمام بخش‌های زندگی است و باید برای ورزشکاران احترام قائل شویم تا حق انتخاب داشته باشند.

کدخبر: 915328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟