جذب مربی خارجیِ «آنلاین» برای شطرنج تا بازی‌های آسیایی!

به گزارش رکنا به نقل از مهر، شطرنج از جمله رشته هایی اعزامی به بازی های آسیایی است که در هر دو بخش مردان و بانوان این بازی ها نماینده دارد. طبق آخرین اعلام شهرام عظیمی سرپرست قرار است مهرداد اردشی مربی ارشد فیده به عنوان کاپیتان - مربی در کنار تیم اعزامی به این بازی ها باشد با این حال این فدراسیون در نظر دارد در صورت مهیا شدن شرایط، یک مربی خارجی جذب کند تا به صورت «آنلاین» کنار بازیکنان باشد.

علیرضا شفیعی مدیر تیم های ملی شطرنج در این زمینه  گفت: فاصله کمی تا بازی های آسیایی باقی مانده و امکان اینکه مربی خارجی جذب کنیم تا به صورت تمام وقت کنار بازیکنان باشد، کم است به خصوص اینکه طی این مدت، هر یک از بازیکنان درگیر رقابت هایی جداگانه ای هم هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین تصمیم بر این شد تا با یک مربی خارجی برای حضور آنلاین کنار شطرنجبازان به توافق برسیم به این صورت که در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز به صورت آنلاین روی کار بازیکنان نظارت داشته باشد و پاسخگوی سوالات آنها باشد.

شفیعی با بیان اینکه در این زمینه مذاکراتی با سرپرست فدراسیون داشته است، خاطرنشان کرد: البته موضوع فعلا در حد برنامه پیشنهادی است چون مسائل مالی و توافق با گزینه ای که در این فاصله زمانی بتواند برنامه خود را با فدراسیون شطرنج ایران هماهنگ کند، جزو چالش ها است.

مدیر تیم های ملی شطرنج تاکید کرد که تلاش این است تا مذاکرات به نتیجه برسد و شطرنجبازان بتوانند با بهترین آمادگی ممکن در بازی های آسیایی شرکت کنند.

به گزارش ، شطرنج ایران با ۵ سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه در بخش بانوان در بازی های آسیایی هانگژو شرکت می کند. پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور و امیررضا پورآقابالا در بخش مردان و مبینا علی نسب در بخش بانوان نمایندگان اعزامی ایران هستند.

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی اول تا ۱۷ مهر برگزار می شود.

کدخبر: 914966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟