خطری که استقلال را تهدید می‌کند/ دغدغه بزرگ جواد نکونام!

به گزارش رکنا به نقل از فارس، روز گذشته تیم فوتبال استقلال در دیداری دوستانه به مصاف هوادار تهران رفت و با نتیجه 4 بر 2 شکست.

دیدارهای دوستانه پیش فصل برای ایجاد آمادگی بیشتر در تیم و هماهنگی بازیکنان برگزار می‌شود.به همین خاطر نتایج آن‌ها برای کادر فنی تیم‌ها اهمیتی ندارد. با اینحال اتفاقاتی در این بازی افتاد که نگران کننده است و حتی ممکن است مشکلات آبی‌ها را بیشتر کند.

کمبود نفرات در استقلال تبدیل به چالشی جدی برای سرمربی این تیم شده است. سینا سعیدی فر، سجاد شهباززاده، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی، زبیر نیک نفس، محمدحسین زواری، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، امیرعلی صادقی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، پیمان بابایی، ارسلان مطهری و حسام اسکندری، بازیکنانی بودند که روز گذشته برای استقلال بازی کردند. همانطور که مشخص است، نکونام برای چیدن ترکیب تیمش مجبور است از بازیکنان پایه استفاده کند و این درحالیست که بازی‌های پیش فصل محلی برای آزمایش برنامه‌های مختلف کادرفنی است تا سرمربی بتواند ترکیب اصلی تیمش را پیش از شروع فصل پیدا کند.

ضمن اینکه زمان حضور بازیکنان در این بازی‌ها بر اساس برنامه‌های بدنسازی تعیین می‌شود اما کمبود بازیکن در استقلال باعث شده بازیکنان خارج از برنامه ریزی صورت گرفته به میدان بروند. براساس پیگیری‌ها مشخص شد قرار بوده بعضی از بازیکنان تنها یک نیمه برای استقلال بازی کنند چون در دوره فشرده بدنسازی هستند یا دیرتر به تمرینات ملحق شده‌اند اما نکونام مجبور شد تا پایان بازی آن‌ها را در زمین نگه دارد.

با توجه به اینکه تیم‌های فوتبال اکنون در فصل بدنسازی هستند، حتی یک دقیقه فشار بیشتر می‌تواند آسیب‌های جدی به بازیکنان وارد کند به طوری که ممکن است آن‌ها کل فصل را از دست بدهند.

به این ترتیب، نکونام علاوه بر دغدغه جذب بازیکنان، نگرانی جدی نیز برای حفظ سلامتی و آمادگی بدنی آن‌ها دارد و این اتفاق قطعا برنامه‌های آماده سازی پیش فصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کدخبر: 910413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟