هافبک تیم ملی در تیم سابق لواندوفسکی / کلیپ معرفی قلی زاده با پیراهن لخ پوزنان + فیلم
حجم ویدیو: 1.52M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18

به گزارش رکنا، باشگاه شارلروا بلژیک امروز با انتشار بیانیه ای از جدایی علی قلی زاده هافبک ملی پوش ایرانی خود بعد از 5 سال خبر داد.

در همین رابطه باشگاه لخ پوزنان لهستان لحظاتی پیش با انتشار ویدئویی از پیوستن این بازیکن ملی پوش ایرانی به این تیم خبر داد. قرارداد قلی زاده با تیم جدیدش 3 ساله است.

قلی زاده نیم فصل ناموفقی در کاسیم پاشا داشت و حالا در لهستان به دنبال ماجراجویی است. ملی پوش ایرانی با هزینه 1.8 میلیون یورو راهی لخ پوزنان شد. هیچ باشگاه لهستانی تا به حال این همه هزینه نکرده و این گران ترین انتقال تاریخ فوتبال این کشور است.

این بازیکن چند روزی است که در لهستان به سر می برد و تست های پزشکی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل آسیب دیدگی که از ناحیه زانو دارد، فعلا نمی تواند برای لخ پوزنان به میدان برود.

لخ پوزنان تیمی است که سال قبل، 100 ساله شد و تاکنون 8 مرتبه قهرمان لهستان شده که آخرین مورد آن به دو دوره قبل و فصل 2021 – 2022 برمی گردد. تیمی که پنج قهرمانی جام حذفی و سه عنوان سوپرجام این کشور را در کارنامه دارد.

مطرح ترین بازیکنی که برای لخ پوزنان بازی کرده، بزرگترین ورزشکار این کشور است. روبرت لواندوفسکی که با درخشش در همین لخ پوزنان راهی دورتموند و سپس بایرن شد و حالا وینگر ایرانی باید برای تیم سابق این فوق ستاره بازی کند.

لخ پوزنان که فصل قبل در رتبه سوم لیگ لهستان قرار گرفت، نخستین حرکت خود در بازار نقل و انتقالات تابستانی را با خرید علی قلی زاده انجام داد و بازیکن سابق شارلوا راهی این تیم شد تا او همچنان به دوران حضورش در فوتبال اروپا ادامه دهد.

قلی‌زاده: برای موفقیت می‌جنگم

سایت رسمی باشگاه لهستانی گزارش داد که قلی‌زاده در حال درمان مصدومیت زانوی خود بوده و ریکاوری همراه با پزشکان باشگاه را آغاز کرده است.

توماس رزاسا مدیر ورزشی لخ پوزنان درباره پیوستن قلی‌زاده اظهار داشت: یک بازیکن باکیفیت و با تجربه زیاد به ما ملحق می‌شود. او توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند در نبردی در فضای کوچک برنده شود. علی می‌تواند پشت مدافعان برود و پاس‌های خوبی برای هم‌تیمی‌های خودش مهیا کند.

وی با تمجید از عملکرد قلی‌زاده با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 تصریح کرد: ما عملکرد موفق او در جام جهانی را به یاد می‌آوریم. پیش‌تر اعلام کرده بودیم دنبال بازیکنانی می‌گردیم که جانشین نفرات جدا شده باشند. امیدواریم که عملکرد خوب علی مطابق انتظارات باشگاه و هواداران باشد.

همچنین قلی‌زاده گفت: حالا من در لخ هستم تا برای موفقیت همراه با باشگاه و هواداران بجنگم و از این مسئله خوشحالم. سه سال پیش در مقدماتی لیگ اروپا با لخ پوزنان بازی داشتیم و من به لخ آمدم. تیم من در این مسابقه شکست خورد، اما به یاد دارم که پاس تنها گل شارلوا را دادم. پیش از سفر به لخ تلاش کردم اطلاعاتی درباره پوزنان و شهر لخ به دست بیاورم و اطلاعاتی درباره باشگاه، شهر و سرمربی تیم دارم.

کدخبر: 908400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟