قهرمانی تیم ملی در کافا را به سخره گرفتند/ من و امیر قلعه‌نویی انتقادپذیر هستیم!

به گزارش رکنا، حمید مطهری در گفت و گویی تلویزیونی درباره سابقه مربیگری خود، اظهار داشت: حدود ۱۹ سال کار مربی‌گری می‌کنم در این سال‌ها یک دوره سرمربی تیم امید پرسپولیس و سال گذشته سرمربی نساجی بودم. بقیه موارد را به عنوان مربی کار کردم. درست نیست تا خودم درباره عملکردم صحبت کنم اما تا امروز هر جا بوده‌ام خیلی متعهدانه و بدون حاشیه کارم را انجام دادم.

وی افزود: سه ماهی است که از نساجی جدا شده‌ام؛ اما هیچ جا درباره حاشیه‌های رخ داده صحبت نکرده‌ام زیرا اعتقاد دارم وقتی از جایی بیرون می‌آیم به عنوان یک آدم حرفه‌ای نباید درباره آن حرف بزنم. هر چند حدادیان مالک باشگاه نساجی یک فرد باشخصیت و توانمند و کاربلد است و یکی از دلایلی که در این مدت صحبت نکردم حدادیان است؛ اما می‌دانید برخی چسبیده‌ها به نساجی بودند که شرایط کار را برای من خیلی سخت کردند.

سرمربی سابق تیم نساجی ادامه داد: همه این‌ حاشیه‌ها را در قلب خود نگه داشتم. این افراد در باشگاه بودند؛ اما به این دلیل که سر سفره پدر و مادر خود بزرگ شده و حرمت نان و نمک را همیشه نگه داشته‌ام عادت ندارم جایی که نمک می‌خورم نمکدان بشکنم اما آن چسبیده‌ها در نساجی به من و حدادیان خیلی خیانت کردند. الان آن افراد هیچ جایگاهی در نساجی ندارند زیرا خدایی آن بالاسر است. نیم‌فصل اول کارمان را می‌کردیم و تا رتبه پنجم جدول بالا آمدیم که در نساجی بی‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: با شروع نیم‌فصل دوم حتی باشگاه قرارداد را برای فصل بعد تمدید کرد که کارمان را جلو می‌بردیم؛ اما یک جاهایی نمی‌توانید کاری انجام بدهید الان هیچ گلایه‌ای ندارم زیرا اعتقادم این است که گله آدم‌ها را کوچک می‌کند فقط همیشه خداوند را در کارهایم در نظر گرفتم و خودش ثابت کرد افرادی که به تیم نساجی خیانت می‌کردند اکنون جایگاهی در این تیم ندارند.

مطهری درباره تورنمنت کافا گفت: من و امیر قلعه‌نویی انتقادپذیر هستیم و انتقاد سازنده را به روی چشم می‌گذاریم زیرا اعتقاد داریم سبب پیشرفت‌مان می‌شود؛ اما برخی دوستان که نظرات‌شان را بیان کردند و برای‌ آنها احترام قائل هستیم برخی شرایط را نمی‌دانند یا واقعا آگاه هستند و نمی‌خواهند آنها را به زبان بیاورند واقعا فرصت خیلی کمی برای هارمونی یا هماهنگی تیم ملی داریم. تورنمنت کافا برای ایران دستاورد خیلی خوبی بود. لیگ ما تعطیل شده بود و باید بازیکنان به هماهنگی و کادر فنی به شناخت خیلی خوب و دقیق‌تری نسبت به بازیکنان تیم ملی می‌رسیدند فقط می‌توانیم در فیفادی‌ها بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم و این زمان خیلی کم است.

وی ادامه داد: در باشگاه فرصت دارید؛ اما برای ایجاد هماهنگی در تیم ملی فرصت شما خیلی محدود است. باید انتخاب‌های درستی داشته و روی آیتم‌های مهمی که نیاز تیم است کار کنید. در همین زمان‌ها می‌توانید این کار را انجام بدهید. یکی از دستاوردهای ما هماهنگی بیشتر و شناخت کادر فنی نسبت به بازیکنان بود. دستاورد مهم دیگر کافا می‌توانم به بازی به ازبکستان اشاره کنم. حریف در آن مسابقه برای قهرمانی در تورنمنت واقعا جنگید و تیم قابل احترامی است. ایران در آن جو وحشتناک قهرمان شد. دیدم جاهایی قهرمانی تیم ما را به سخره گرفتند و از شادی مل‌پوشان انتقاد کردند. همین شاد شدن می‌تواند تمرین قهرمانی برای جام ملت‌های آسیا باشد.

مربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: باید این موضوع را نهادینه کنیم که تورنمنت کافا می‌تواند تمرین در یک پازل کوچک‌تر برای قهرمانی جام ملت‌ها باشد و این تیم به قهرمانی عادت کند تا بتواند دل مردم را شاد کند. مگر ما بدمان می‌آید با برزیل، فرانسه، ‌ آلمان و سایر تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم. امیر قلعه‌نویی در این خصوص نامه زده اما محدودیت‌هایی داریم که به آن واقف هستید. قلعه‌نویی واقعا فوتبال رو به جلو و حمله‌ای را دوست دارد. این موضوع در ذات مربی‌گری‌اش است و از فوتبال دفاعی بیزار است. من در بازی با کنیا و روسیه همراه تیم ملی نبودم اما طبق آماری که برای سه بازی تورنمنت کافا در آوردیم می‌بینید مالکیت توپ ما ۶۰ درصد است و تعداد پاس تیم ملی نسبت به دوره‌های قبل و ۵ بازی دوره دوم سرمربی‌گری کی‌روش افزایش یافته و در هر بازی امید گل ما دو بوده است.

کدخبر: 902969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟