ژاپن3- ایران صفر/ شکست عطایی و شاگردانش در گام نخست لیگ ملت ها

به گزارش رکنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2023 از امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد آغاز شد که تیم ملی ایران در نخستین گام به مصاف ژاپنِ میزبان رفته است. ست‌های اول و دوم این بازی به سود ژاپن به پایان رسید.

ترکیب ایران مقابل ژاپن

بهروز عطایی سرمربی ایران تیمش را با ترکیب سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده برابر ژاپن به میدان فرستاد.

ست اول؛ ۲۵ - ۱۶

ژاپنی‌ها از همان ابتدا شروع طوفانی داشتند و سه امتیاز در رفت و برگشت کسب کردند؛ جو حاکم در ورزشگاه یک صدا تیم ژاپن را تشویق می‌کرد. پس از اینکه تیم ایران سه امتیاز عقب افتاده بود عطایی وقت استراحت کرد تا با بازیکنان صحبت کند. پس از بازگشت تیم به داخل زمین محمد موسوی پس از دریافت خوبی که داشت توانست به یک امتیاز برسد. در ادامه ناهماهنگی عجیب ایران باعث شد امتیاز دو رقمی شود، در نهایت بهروز عطایی دو بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه کرد، همایون منش فر مرتضی شریفی به میدان آمدند اما این دو بازیکن هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ واگذار کرد.

ست دوم؛ ۲۵ - ۲۲

هر دو تیم در ست دوم بازی پایاپای داشتند؛ ژاپن به امتیاز اول رسید اما در ادامه اسماعیل نژاد بازی را جبران کرد و به امتیاز مساوی رسید ولی با سرویس خراب کردن نتیجه ۲ - ۲ شد. در ادامه هم بازی نسبتا نزدیک دنبال شد اما عملکرد خوب ژاپنی‌ها باعث شد آنها به امتیاز ۲۴ و ایران با امتیاز ۲۲ کار را ادامه دهد، در نهایت کار خوب ژاپنی‌ها باعث شد این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود این تیم به پایان برسد.

ست سوم؛ ۲۵ - ۱۹

در ست سوم ایران شروع خوبی داشت و موفق شد دو امتیاز کسب کند، اما ژاپنی‌ها کار را به تساوی کشیدند. دو تیم پایاپای با یکدیگر رقابت کردند تا اینکه تیم ژاپن امتیاز خود را با سرویس‌های پرشی ۱۳ بر ۱۰ کرد، اما در ادامه نیشیدا سرویس خود را از دست داد تا ایران به امتیاز ۱۱ رسید. ژاپنی‌ها با امتیاز ۱۵ تیم پیشتاز زمین بودند و همین اختلاف چهار امتیازی باعث شد تا عطایی وقت استراحت بگیرد. در ادامه پیشتازی ژاپنی‌ها ادامه پیدا کرد تا آنها به امتیاز ۲۲ رسیدند. دفاع روی تور و رفت و برگشت هر دو تیم بازی باعث شد تا دقایق پایانی شاهد یک رالی جذاب باشیم اما در پایان ژاپن مقتدرانه با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ این ست را از آن خود کرد و به این ترتیب ایران با نتیجه سه بر صفر اولین بازی خود را واگذار کرد.

کدخبر: 898546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟