فرش قرمز، غرور و اشک/ 10 دقیقه از مراسم خداحافظی زلاتان با فوتبال + فیلم
حجم ویدیو: 42.50M | مدت زمان ویدیو: 00:09:32

به گزارش رکنا، دیشب مسابقات این فصل سری آ ایتالیا به اتمام رسید؛ دقیقا مثل دوران پرافتخار و طولانی زلاتان. ایبرا روی فرش قرمز راه رفت و در میان اشک و تونل افتخار قرمزوسیاه‌ها، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

میلان دیشب در آخرین بازی فصل برابر هلاس ورونا به برتری ۳-1 دست یافت و اتفاق مهم در پایان این دیدار افتاد. جایی که زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی میلان در اقدامی غافلگیرکننده اعلام بازنشستگی کرد.

مرد ۴۱ ساله که اوایل سال ۲۰۲۰ برای دومین بار به سن‌سیرو کوچ کرد، در سال ۲۰۱۱ به همراه این تیم صاحب اسکودتو شد و فصل گذشته نیز باردیگر جام قهرمانی سری‌آ را بالای سر برد. او به‌دلیل مصدومیت‌های زیاد، قراردادش را با میلان تمدید نکرد.

زلاتان در پایان دیدار دیشب در میان ادای احترام جمعیت حاضر در سن‌سیرو گفت: به فوتبال خداحافظ گفتم نه به شما. اولین باری که به اینجا آمدم، به من شادی بخشیدید و بار دوم به من عشق دادید. از خانواده‌ام و تمام کسانی که کنارم بودند، به خاطر صبور بودنشان تشکر می‌کنم. در نهایت، از صمیم قلب، می خواهم از شما هواداران تشکر کنم. شما با آغوش باز از من استقبال کردید و من در تمام عمرم میلانیستا خواهم بود. فورتزا میلان و خداحافظ. از فردا من یک مرد آزاد هستم. تصمیمم [برای بازنشستگی] را به کسی نگفتم، حتی به خانواده ام. یک لحظه احساسی قوی بود. اگر سه ماه پیش کسی از من درباره بازنشستگی می‌پرسید، دیوانه می‌شدم، اما در حال حاضر این واقعیت را می‌پذیرم.

ستاره تیم ملی سوئد، فوتبال خود را در سال ۱۹۹۹ از باشگاه مالمو این کشور آغاز کرد و در سال ۲۰۲۱ راهی آژاکس شد و سپس، ماجراجویی خود را با یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد و میلان ادامه داد.

برترین گلزن تاریخ سوئد که در مجموع ۱۲۱ بازی ملی ۶۲ گل با پیراهن تیم ملی کشورش به ثمر رساند، در سال ۲۰۱۶ پس از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با تیم کشورش خداحافظی کرد اما در سال ۲۰۲۱ به این تیم بازگشت که البته چندان موفقیت‌آمیز نبود و آنها در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام ماندند.

ابراهیموویچ که به حرف‌ها، طعنه‌ها، شوخی‌ها و البته خودشیفتگی و غرور زیادی که داشت مشهور بود، در جمع خبرنگاران گفت: از همه خبرنگاران بابت صبر و طاقت‌شان ممنونم؛ حالا دیگر بدون من، کار زیادی ندارید.

زلاتان که به‌ ندرت با چشم‌هایی اشکبار در قاب تلویزیون دیده می‌شد، در میان تشویق‌های بی‌امان هواداران در سن سیرو احساساتی شد.

کدخبر: 898231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟