در آستانه دهمین حضور والیبال ایران در لیگ ملتها/ نگاهی آماری به پاسورها و لیبروها + جدول

به گزارش رکنا به نقل از سایت فدراسیون والیبال، لیگ ملت‌های والیبال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مهم والیبالی، در نظر دارد اطلاعات آماری بسیار جدیدی از تلاش مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها را در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار عملکرد بازیکنان پاسور تیم ملی والیبال ایران در مجموع این مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

مردان والیبال ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ‌ ملت‌ها 117 بار به میدان رفته‌اند که براساس داده‌های آماری هشت بازیکن در پست پاسور در این مسابقات حضور داشتند که سعید معروف کاپیتان سابق تیم ملی با 101 بازی ملی و کسب 228 امتیاز در این دو رویداد مهم جهانی در صدر آن‌ها قرار دارد.

معروف، تیم ملی والیبال را در 101 مسابقه به عنوان کاپیتان و پاسور نخست تیم در این رقابت‌ها همراهی کرده است که در بین 57 بازیکن ایران در این دو رویداد مهم، از نظر بازی ملی در رتبه دوم قرار دارد. میلاد عبادی‌پور با 105 بازی در رتبه نخست بازی ملی قرار دارد اما وی در پست دریافت کننده قدرتی ایفای نقش می‌کند.

کاپیتان سابق تیم ملی از نظر میانگین امتیاز در هر مسابقه با 2.25 امتیاز در رتبه نخست پاسورهای ایران قرار دارد و نزدیکترین رقیب وی، محمدطاهر وادی با میانگین یک امتیاز در هر مسابقه است.

از نظر امتیازهای کسب شده محمدطاهر وادی، مهدی مهدوی و جواد کریمی به ترتیب با کسب 31، 14 و 13 امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد معروف قرار دارند.

از نظر تعداد بازی در این دو رویداد نیز مهدی مهدوی (45 بازی)، محمدطاهر وادی (31 بازی) و جواد کریمی (23 بازی) در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد از سعید جای گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 117 مسابقه خود موفق به کسب 10 هزار و 95 پوئن شده است که بازیکنان پاسور 297 امتیاز برابر با 2.94 درصد کل امتیازات تیم کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.

جدول فهرست بازیکنان پست پاسور تیم ملی در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بر اساس نام، تعداد بازی، مجموع امتیازها، بهترین ایران، بهترین مسابقه و میانگین پوئن در هر مسابقه به شرح زیر است:

سعید معروف

حضرت‌پور رکورددار لیبروها

والیبال مردان ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ‌ ملت‌ها 117 بار به میدان رفته است که براساس داده‌های آماری 8 بازیکن در پست لیبرو در این مسابقات حضور داشتند که محمدرضا حضرت پور با 57 بازی ملی در این دو رویداد مهم جهانی در صدر آن‌ها قرار دارد.

مهدی مرندی (42 بازی)، فرهاد ظریف (34 بازی) و محمدرضا موذن (25 بازی) به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم این داده آماری قرار دارند.

جدول فهرست بازیکنان پست لیبرو تیم ملی در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بر اساس نام، تعداد بازی، مجموع امتیازها و میانگین پوئن در هر مسابقه به شرح زیر است:

حضرت پور

کدخبر: 897955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟