دربی 101 چندمین فینال دوران سرمربیگری ساپینتو و گل محمدی است؟ / جام جدید یا ناکامی دیگر!

به گزارش رکنا، استقلال و پرسپولیس از ساعت 19:45 امروز در دیدار نهایی رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم می روند. آخرین دیدار این فصل فوتبال ایران در قالب دربی 101 که برای هر دو تیم از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در پایان آن یک افتخار دیگر به رزومه ساپینتو یا گل محمدی اضافه می شود.

ریکاردو ساپینتو برای چهارمین مرتبه در قامت یک سرمربی حضور در فینال را تجربه می کند. او در سه فینال قبلی که نفر اول نیمکت تیمش بوده، دو برد و یک باخت نصیبش شده است.

ساپینتو در سال 2012 به همراه اسپورتینگ لیسبون به فینال جام حذفی پرتغال صعود کرد و در مصاف با تیم آکادمیکا با یک گل شکست خورد. 6 سال پس از آن(2018)، ساپینتو و شاگردانش به همراه تیم استاندارد لیژ راهی فینال جام حذفی بلژیک شدند و مقابل تیم شناخته‌شده خنک قرار گرفتند. مرد پرتغالی با برتری 1-0 تیمش، جام را از آن خود کرد. ساپینتو چند ماه بعد از حضورش در استقلال (سال 2022) به واسطه قهرمانی این تیم در لیگ بیست‌ویکم شانس این را پیدا کرد تا با پیروزی در دیدار سوپرجام، یک قهرمانی به افتخارات خود اضافه کند. آبی‌پوشان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان موفق شدند با تک گل ارسلان مطهری از سد نساجی بگذرند و قهرمان شوند.

در سمت مقابل یحیی گل‌محمدی مربی پرافتخاری در فوتبال ایران محسوب می‌شود. او در 3 رقابت مختلف شامل جام‌حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام، در مجموع ۷ فینال را پشت سرگذاشته که حاصل آن ۴ قهرمانی بوده است. سرمربی پرسپولیس امروز هشتمین فینال خود را تجربه می کند.

گل محمدی با ذوب آهن آمار صددرصدی موفقیت در فینال هایی که بوده را دارد و دوران موفقی را با سبزهای اصفهان تجربه کرده است. او در فصل 94-1393 با ذوب آهن به فینال جام حذفی رسید و تیمش صاحب برتری 3-1 مقابل نفت تهران شد. گل‌محمدی در فصل بعد هم با ذوبی ها به فینال رسید و این‌بار استقلال را در ضربات پنالتی از پیش‌رو برداشت. این قهرمانی، حضور ذوب آهن در سوپرجام فصل بعد را به همراه داشت و این تیم در وقت اضافه با نتیجه ۴- ۲ استقلال خوزستان را مغلوب کرد و قهرمان شد.

یحیی گل‌محمدی در فصل ۹۲-۱۳۹۱ در میانه فصل سرمربی پرسپولیس شد و در فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان رفت و در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد.

یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا( ۲۰۲۰) هم حاضر بوده و البته شکست تلخ دیگری را تجربه کرده است. سرخ ها مغلوب اولسان هیوندای کره‌جنوبی شدند.  یحیی با پرسپولیس ۲ بار هم در سوپرجام حاضر بوده که یک‌ پیروزی و یک شکست برایش ثبت شده است. در سوپرجام فصل 1400-1399 پرسپولیس میزبان تراکتور بود و با تک گل آل‌کثیر به پیروزی رسید. این تنها برد گل محمدی با پرسپولیس در فینال‌هاست. پرسپولیس در فصل بعد با فولاد در سوپرجام روبه‌رو شد که با تک گل موسی کولیبالی از این تیم شکست خورد.

کدخبر: 897212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟