چهارمین دوئل پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر/ همان همیشگی یا قهرمانی نوبرانه زردها؟

به گزارش رکنا، 8 دیدار هفته پایانی بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان از ساعت ۱۸ فردا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد. دیدارهای هفته آخر هم بالای جدول و هم پایین جدول از حساسیت زیادی برخوردار است و تکلیف قهرمان این دوره هم مشخص می شود.

پرسپولیس و سپاهان که به ترتیب ۶۳ و 62 امتیاز دارند در این روز خارج از خانه به مصاف حریفان خود می روند. شاگردان گل محمدی در قائمشهر با نساجی دیدار می کنند و شاگردان ژوزه مورایس هم در کرمان با مس مصاف خواهند داد که برای بقا نیاز مبرمی به سه امتیاز دارد.

نکته حائزاهمیت اینکه پرسپولیس و سپاهان برای چهارمین دفعه در ادوار لیگ برتر است که در هفته پایانی برای تعیین قهرمان به زمین می روند. در دفعات پیشین، سرخپوشان پایتخت دست بالا را داشته و هر بار که با چنین شرایطی مواجه شده اند توانسته اند جام را از آن خود کنند. گرچه این بار هم پرسپولیس وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد و با توجه به اینکه یک امتیاز بیشتر دارد، سرنوشت دست خودش است.

در فاصله 24 ساعت مانده به آغاز مسابقات هفته پایانی لیگ برتر، مرور سه بار قبل که سپاهان و پرسپولیس هفته آخر جدالی بر سر جام داشته اند را مرور می کنیم.

لیگ برتر هفتم؛ شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷/  ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر بود. پرسپولیس و سپاهان در هفته سی‌ و چهارم مقابل یکدیگر قرار گرفتند. آن هم در شرایطی که شاگردان افشین قطبی با اختلاف ۲ امتیاز نسبت به شاگردان ویرا در رتبه دوم جدول قرار داشتند. بازی تا دقیقه 96 با تساوی 1-1 در جریان بود و انبوه هواداران پرسپولیس تنها در انتظار معجزه بودند که رخ داد. در این دقیقه سپهر حیدری گل برتری و البته قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساند.

لیگ برتر هجدهم؛ پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت 1398/ ورزشگاه تختی جم میزبان دیدار فینال لیگ برتر بود! پرسپولیس با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به سپاهان صدرنشین بود و یک تساوی هم برای قهرمانی کافی بود. البته شاگردان برانکو ایوانکوویچ با یک گل موفق به شکست پارس جنوبی جم شدند تا دست سپاهانی ها به جام نرسد.

لیگ برتر بیستم؛  8 مرداد ۱۴۰۰/ بازهم پرسپولیس با اختلاف ۲ امتیاز نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار داشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند در هفته پایانی با نتیجه ۲ بر صفر پیکان را مغلوب کنند تا برتری شاگردان محرم نویدکیا در مقابل استقلال تهران سودی برای سپاهانی‌ها نداشته باشد. پرسپولیس با ۶۷ امتیاز بالاتر از سپاهان ۶۵ امتیازی به قهرمانی دست پیدا کرد تا در سومین جدال هفته پایانی با سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی موفق عمل کند.

کدخبر: 893527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟