آمار فوق العاده شماره 9 پرسپولیس و سپاهان/ سفارش شِنل قهرمانی با ترابی و رضاییان!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تنها یک هفته به پایان لیگ برتر بیست و دوم باقی مانده و یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان پنجشنبه شب جام را به تالار افتخارات خود می افزاید. در این بین ستاره های سرخپوشان پایتخت یا زردپوشان اصفهانی می توانند تاریخ را ورق بزنند و در ترکیب دو تیم بازیکنانی هستند که در اوج قرار دارند.

ترابی

مهدی ترابی در ۱۰ بازی اخیر پرسپولیس در لیگ و جام حذفی، توانسته ۸ گل بزند و ۴ گل بسازد. تاثیرگذاری مستقیم روی ۱۲ گل، عملکردی رویایی برای او به حساب می‌آید.  ترابی که تا هفته بیستم تنها ۵ پاس گل در کارنامه داشت، حالا با ۷ گل و ۸ پاس گل، تبدیل به یکی از موثرترین بازیکنان لیگ برتر شده است.

از سویی مهدی ترابی در دیدار با گل‌گهر در هفته بیست و نهم، نخستین هت‌تریک دوران بازیگری‌اش در لیگ برتر را ثبت کرد. شماره ۹ پرسپولیس، با زدن ۷ گل، بیشتر از هر تیم دیگری به گل‌گهر گل زده و گل‌گهر هم در لیگ برتر از هیچ بازیکنی بیشتر از ترابی گل نخورده است.

ترابی در این بازی مجموع گل‌هایش برای پرسپولیس در لیگ برتر را به ۲۶ رساند و با این آمار در کنار هادی نوروزی و نیکبخت واحدی، در رده هفتم بهترین گلزنان پرسپولیس در لیگ برتر قرار گرفت.

با این اوصاف می توان گفت که مهدی ترابی از نسخه جدید خود در بهار 1402 رونمایی کرده و برای هواداران پرسپولیس چه چیزی بهتر از اینکه در تنها بازی باقی مانده لیگ برتر جاری و البته جام حذفی، می توانند امیدوار به ادامه درخشش او باشند.

نکته جالب در مورد ستاره سمت چپ پرسپولیس اینکه او با 7 گلی که از بازی نفت مسجدسلیمان به بعد به ثمر رسانده، حالا تبدیل به برترین گلزن این فصل پرسپولیس شده و بالاخره بعد از چند هفته، رکورد گلزنی یورگن لوکادیا که در نیم فصل اول اردوی سرخپوشان را ترک کرد، شکسته شد.

مهدی ترابی حالا در رتبه هفدهم گلزنان تاریخ پرسپولیس است و تنها یک گل با علی نیکبخت، 4 گل با علی کریمی و شش گل با محمود خوردبین و ادموند بزیک در این جدول فاصله دارد. ترابی 140 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و تاکنون 34 گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده است.

رضاییان

در ترکیب دیگر مدعی قهرمانی یعنی سپاهان هم بازیکنی وجود دارد که در نتایج این تیم سهم بسزایی داشته است. علاوه بر شهریار مغانلو که تاکنون 12 گل زده و 6 پاس گل داده، باید از رامین رضاییان نام ببریم که 7 گل زده و 7 پاس گل برای همبازیان خود ارسال کرده است. رامین هم جزو تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ محسوب می شود و می تواند در بازی آخر سپاهان برابر مس کرمان هم به کمک طلایی پوشان بیاید.   

رامین رضاییان در سمت راست سپاهان و با پیراهنِ شماره 9، یکی از بهترین فصل های فوتبالی‌اش را تجربه می کند. رضاییان در دیدار مقابل پیکان هفتمین گل فصل خود را به ثمر رساند. مدافع ملی‌پوش سپاهان با 7 گل و 7 پاس گل روی 30 درصد گل‌های این فصل تیم خود تاثیر مستقیم داشته است.

کدخبر: 893227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟