اینتر یا میلان؟ امشب نخستین فینالیست لیگ قهرمانان مشخص می شود + روزنامه های ایتالیا

به گزارش رکنا، دیدار رفت دو تیم با گل‌های ادین ژکو و هنریک مخیتاریان با نتیجه 2-0 به سود اینتر به پایان رسید و شاگردان دیگو سیمونه مسیر همواری برای صعود به فینال دارند. اینتر که در سال 2023 موفق شده 3 مرتبه میلان را شکست بدهد امیدوار است در بازی برگشت هم از سد روسونری بگذرد. سیمونه اینزاگی دیروز در نشست خبری گفت:« 90 دقیقه تا تحقق رویایمان فاصله داریم.» پیولی سرمربی میلان هم گفت: «هیچ کس پیش‌بینی نمی‌ کرد میلان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد؛ تا ثانیه آخر امیدوار می مانیم.»

اینتر پس از پیروزی در بازی رفت، شنبه شب به مصاف ساسولو رفت و با برتری 4-2 در این بازی خانگی، به رده سوم جدول رده بندی سری آ صعود کرد. میلان رده پنجمی نیز در همین روز متحمل شکست 2-0 مقابل اسپتزیا شد تا اختلافش با تیم همشهری به 5 امتیاز افزایش یابد. حالا شاگردان استفانو پیولی خطر عدم صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد را بیشتر از قبل حس می کنند.

اینتری امیدوارند با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان پس از 13 سال، ضربه کاری را به تیم همشهری وارد کند و در سمت مقابل میلان با آماده شدن ستاره خود رافائل لیائو برای بازی امشب، همچنان امید برای جبران نتیجه بازی رفت و صعود به فینال پس از 16 سال را زنده نگه داشته است.

گفتنی است روسونری تاکنون 7 بار در سال های 1963، 1969، 1989، 1990، 1994، 2003 و 2007 و نراتزوری نیز 3 بار در سال های 1964، 1965 و 2010 لیگ قهرمانان اروپا /جام باشگاه های اروپا را فتح کرده اند.

دربی دلامادونینا در قالب دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا،  سوژه اصلی بسیاری از روزنامه های ورزشی ایتالیا بوده است. در ادامه نگاهی به چند روزنامه و تیترهای آنها می اندازیم:

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت تیتر «دربی دربی‌ها» را برای دیدار امشب اینتر و میلان انتخاب کرده است. این نشریه معتقد است که نتیجه این دیدار روی سرنوشت سیمونه اینزاگی و استفانو پیولی تاثیرگذار خواهد بود.

ایتالیا

کوریره دلو اسپورت با نقل قول اسپالتی مبنی بر «بگو اگر من بمانم» تیتر «او روی آینده‌اش سایه می‎‌‌اندازد» را چاپ کرده است. در مرکز صفحه اصلی فضای زیادی برای مصاف بین اینتر و میلان در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد:«دربی روانی.»

ایتالیا

«دربی فینال، طوفان داور» این تیتر یک امروز توتو اسپورت با اشاره به بازی امشب اینتر و میلان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. همچنین دکتر تِنکونه، پزشک سابق یوونتوس هم خطاب به پل پوگبا گفته:«پوگبا، تعطیلات را رها کن!»

ایتالیا

کدخبر: 893174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟