رئال مادرید قهرمان جام حذفی فوتبال اسپانیا شد/ بیستمین قهرمانی در کوپا دل ری پس از 9 سال + تصاویر

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تیم‌های رئال مادرید و اوساسونا شنبه شب در دیدار نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت شاگردان کارلو آنچلوتی با برتری 2-1 مقابل حریف، فاتح این رقابت‌ها شدند.

رئال مادرید که امیدش را برای قهرمانی در لالیگا از دست داده، امید زیادی برای قهرمانی در این رقابت ها داشت تا با انگیزه مضاعف مهیای دیدار حساس سه‌شنبه شب مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا شود. در سمت مقابل اوساسونا هم درصدد تاریخ سازی بود و تلاش کرد برای نخستین بار جشن قهرمانی بگیرد. اوساسونا دومین بار حضور در فینال کوپا را تجربه کرد.

رئال مادرید

رئال مادرید تا پیش از دیدار شنبه شب، در تاریخ خود ۳۹ بار در فینال کوپا دل ری حاضر بوده و عجیب اینکه ۱۹ بار برنده شده و در ۲۰ فینال بازنده بوده است. در واقع تعداد شکست‌های رئال در فینال کوپا دل ری بیشتر از پیروزی‌هایش بود که با قهرمانی امشب این موضوع در عدد 20 برابر شد. این در حالی است که از آخرین قهرمانی سفیدهای مادرید در جام حذفی ۹ سال(2014) می‌گذشت.

البته جایگاه مادریدی ها در جدول رده‌بندی پرافتخارترین‌های کوپادل‌ری تغییر نمی‌کند و همچنان بعد از بارسلونا با 31 قهرمانی و اتلتیک بیلبائو با 23 قهرمانی، تیم سوم هستند.

رودریگوگفتنی است در این دیدار، رودریگو در دقیقه سوم بازی روی پاس وینیسیوس کهکشانی‌ها را پیش انداخت اما تورو در دقیقه ۵۸ بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۷۰ بار دیگر رودریگو دروازه اوساسونا را گشود و رئال تا پایان بازی توانست نتیجه را حفظ کند تا مادرید قهرمان این رقابت‌ها شود. بدین ترتیب مادریدی‌ها با دبل رودریگو قهرمان جام حذفی اسپانیا شدند. رئال مادرید پس از قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان، سومین جام خود را در این فصل بدست آورد.

ترکیب ابتدایی رئال مادرید:

کورتوا، کارواخال، آلابا، میلیتائو، کاماوینگا،والورده، شوامنی، کروس، رودریگو، بنزما، وینیسیوس.

ترکیب ابتدایی اوساسونا:

هررا، پنیا، هرناندز، گارسیا، کروز، تورو، مونکایولا، ازلزولی، اوروز، گومز، بودیمیر .

رئال مادریدهواداران پرتعداد اوساسونا که از دقایق ابتدایی بازی با تشویق‌های بی‌امان خود ورزشگاه را روی سر خود گذاشته بودند، بعد از گلی که تیم شان به ثمر رساند، بخشی از سکوها را با مواد منفجره و فشفشه‌هایی که داشتند آتش زدند. نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه بلافاصله با کپسول آتش‌نشانی آتش ایجاد شده را خاموش و از بروز حادثه جدی جلوگیری کردند.

کدخبر: 890691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟