صعود پورتو به فینال جام حذفی با پاس طلایی طارمی + فیلم
حجم ویدیو: 2.43M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

به گزارش رکنا، در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال پرتغال تیم فوتبال پورتو پنجشنبه شب در دیداری خانگی در ورزشگاه دودراگو میزبان فامالیکائو بود که در نهایت با برتری ۳ بر 2 در این دیدار راهی فینال شد.

شاگردان کونسیسائو که امیدشان برای قهرمانی در لیگ کمرنگ شده، به قهرمانی در جام حذفی امید زیادی دارند. از طرفی فامالیکائو هم تلاش کرد بتواند شگفتی ساز شود.

در حالی بود که پورتو در بازی رفت با نتیجه 2-1 به برتری رسیده بود، مهدی طارمی بازی برگشت را از روی نیمکت آغاز کرد.

در این دیدار ابتدا فامالیکائو که برای جبران نتیجه بازی رفت به میدان آمده بود در دقیقه ۲۱ دروازه پورتو را باز کرد اما پورتو در دقیقه ۲۸ توسط گالنو از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. البته دقیقه ۷۵ فامالیکائو برای دومین بار دروازه یاران طارمی را باز کرد تا با توجه به نتیجه بازی رفت همه چیز مساوی شود.

بدین ترتیب بازی به وقت اضافه رفت و دو تیم در طول ۱۲۰ دقیقه نتوانستند کاری از پیش ببرند. در شرایطی که همه منتظر بودند تا سوت داور را بشنوند و ضربات پنالتی تیم فینالیست را مشخص کند به یکباره ورق برگشت و اوتاویو در دقیقه ۱+۱۲۰ گل زد تا آبی و سفیدها تیم صعود کننده باشند.

البته این پایان کار نبود و یک دقیقه بعد باز هم پورتو به گل رسید؛ این بار با پاس تماشایی مهدی طارمی به اوانیلسون. بدین ترتیب گل سوم پورتو هم به ثمر رسید تا این تیم در مجموع با برتری ۵ بر ۳ راهی فینال شود. طارمی که از روی نیمکت بازی را آغاز کرده بود از دقیقه ۶۲ به ترکیب پورتو اضافه شد.

طارمی که سال گذشته همراه با پورتو به سه گانه قهرمانی در فوتبال پرتغال رسیده بود، در چهارمین بازی خود در فصل ۲۳-۲۰۲۲ جام حذفی توانست سومین پاس گل‌اش در این رقابت‌ها را بدهد تا مثل سال قبل حضور در فینال را تجربه کند و امیدوار باشد با برتری مقابل براگا یک بار دیگر این جام را بالای سر ببرد.

کدخبر: 890214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟