‌نگرانی ساپینتو در غیاب یامگا/ پنالتی ‌زن‌های نامطمئن!

به گزارش رکنا، یامگا که برخی شایعات از به درازا کشیدن مصدومیتش تا پایان فصل حکایت دارد، در ۲ فصل اخیر توانسته برای استقلال ۱۹ گل بزند و ۶ گل بسازد که ۱۲ گل ستاره فرانسوی‌ها از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسیده که آماری جالب‌توجه است.

حالا در غیاب یامگا، یکی از دغدغه‌های مهم سرمربی استقلال (در فصل گذشته و فصل جاری)، در کنار چالش پر کردن جای خالی این ستاره فرانسوی در سمت راست ترکیب آبی‌ها، انتخاب پنالتی‌زن اول استقلال است. واقعیت این است که بازیکن فرانسوی استقلال چه فصل قبل و چه در این فصل خیال سرمربی را از ضربات پنالتی راحت کرده بود.

نکته مهم اینکه مهدی قایدی با آن تکنیک ناب و قدرت نفوذ بالا به محوطه جریمه حریفان، به اوج بازگشته و با توجه به حساسیت بازی های باقی مانده لیگ و البته جام حذفی، احتمال اینکه مدافعان تیم های مقابل روی او مرتکب خطای پنالتی شوند زیاد است.

شاید این هم از بخت ساپینتو است که تیمش در غیاب کوین یامگا راحت تر صاحب پنالتی می شود. همین دو بازی قبل در روز دیدار با هوادار و در حالی که کوین یامگا در ترکیب استقلال نبود، داور دو بار نقطه پنالتی را به سود آبی ها نشان داد که یکبار محبی و دفعه بعد سیدحسین حسینی پشت ضربه پنالتی قرار گرفتند.

در همین بازی اخیر استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل پارس جنوبی جم هم آبی ها در دقیقه 15 صاحب یک ضربه پنالتی شدند که ضربه محمد محبی با اختلاف نسبتا زیاد از بالای دروازه تیم میزبان به بیرون رفت. چه بسا اگر آن پنالتی گل می شد استقلالی ها با فشار و استرس کمتری به بازی ادامه می دادند و احتمالا در همان 90 دقیقه جواز صعود را به دست می آوردند.

کدخبر: 889187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟