اداره فدراسیون های ورزشی با پول یک آپارتمان 50 متری!/ 150 میلیارد برای 33 فدراسیون

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، کمیته ملی المپیک در آخرین جلسه هیئت اجرایی میزان بودجه تخصیص یافته به فدراسیون‌ها در سال 1402 را تصویب کرد. این بودجه قرار است در سال جاری که بازی‌های آسیایی هانگژو در چین برگزار می‌شود، به 33 فدراسیون اختصاص پیدا کند.

در این نشست، اعضای هیئت اجرایی تصویب کردند، از سوی کمیته ملی المپیک مبلغ 150 میلیارد تومان برای سال 1402 در اختیار 33 فدراسیون قرار بگیرد.

فدراسیون‌هایی که عضو مجمع کمیته ملی المپیک هستند اما در بازی‌های المپیک و بازیهای آسیایی حضور ندارند نیز مبلغ 600 میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین فدراسیون‌هایی که عضو مجمع نیستند و در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور ندارند اما در ادوار گذشته از کمیته ملی المپیک کمک‌هایی را می‌گرفتند، در سال 1402 کمک 300 میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

 در جدول زیر مبالغ تخصیص یافته به فدراسیون‌ها در سال 1402 به تومان آمده است.

ورزش

به گزارش رکنا، در شرایطی که ورزش ایران سال شلوغ و البته مهمی را پیش رو دارد، مبالغی که قرار است فدراسیون ها با آن اداره شوند واقعا عجیب است. اگر 3 فدراسیون کشتی، تکواندو و وزنه برداری را کنار بگذاریم(البته بودجه این فدراسیون های المپیکی و پرمدال هم زیاد نیست)، نیازی به شرح بیشتر نیست که ارقامی معادل 4، 5 میلیارد تومان شاید برای اعزام ورزشکاران یک فدراسیون به مسابقات بین المللی هم کافی نباشد. از سویی با یک سرچ ساده در اینترنت می توان متوجه شد که در حال حاضر قیمت خرید یک آپارتمان 40، 50 متری آن هم نه در مناطق بالانشین، حدود 4 میلیارد تومان است. شاید هم بیشتر!

کدخبر: 887276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟