دربی ۱۰۰ /  حساسیت کشنده، آدرنالین مضاعف

شاید بیشتر از رویارویی‌های اخیر. دلیلش هم وضعیت جدول است. در حال حاضر استقلال و سپاهان ۵۵ امتیازی هستند و پرسپولیس ۵۴ امتیاز دارد. همین موضوع به تنهایی موید حساسیت وحشتناک و شاید هم کُشنده دربی ۱۰۰ است! حساسیتی که می‌تواند مانع انجام مصافی تهاجمی و تماشاگرپسند شود. چون در چنین شرایطی ترس از باخت و تبعات آن هم تاثیرگذار است. 

عصر یکشنبه سوم اردیبهشت، شاهد دیداری ویژه خواهیم بود و مصاف سرخابی‌های پایتخت وارد باشگاه "صدتایی"ها می‌شود. دیداری که در هفته بیست و هفتم لیگ برگزار می‌شود و پس از آن تنها سه بازی برای هر تیمی وجود دارد تا پرونده لیگ برتر بیست و دوم بسته شود. آنچه مشخص است اینکه نقشه گنج نه بر فراز کوهی صعب‌العبور است و نه برای رسیدن به آن باید با اژدهایی دو سر روبه‌رو شد. کافی است نود دقیقه تلاش کرد و به هدف رسید. در پایان مصاف صدم، تیم برنده می‌تواند کلید قهرمانی را در دستان خود لمس کند.

بدون اغراق دربی ویترین فوتبال باشگاهی ایران است و یکی از نمادها و شاخص‌های آن جمعیت پر شور و قابل توجهی است که در تمام این سالها استادیوم آزادی را نود دقیقه به دیگ جوشان تبدیل می‌کردند. حال افسوس که ورزشگاه ملی آزادی قرار است فردا در غیاب زنان هوادار فوتبال، تنها از ۱۵ هزار تماشاگر مرد حامی دو تیم میزبانی کند. عددی که ورزشگاه آزادی و هواداران فوتبال، برای دربی با آن بیگانه‌اند و اگر جزو بزرگ‌ترین دربی‌های قاره و حتی دنیا محسوب می‌شود، طیف گستره هواداران و حضور چشمگیر آنها در ورزشگاه، یکی از مهم‌ترین دلایل آن است. عجیب اینکه در چنین شرایطی مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نهایت سعی خود را انجام دادند تا دربی با حداقلی‌ترین تماشاگر برگزار شود!

فردا قلب فوتبال در آزادی می‌تپد. دربی ۱۰۰ با صددرصد حساسیت و هزار درصد آدرنالین. عصر فردا هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، هیجانی مضاعف و کم‌نظیر را تجربه خواهند کرد.  دربی ۱۰۰ شرایط خاصی دارد؛ یا همه چیز یا هیچ. اینجا برای برنده شدن باید تمام توان و ابزار را به کار گرفت چون برنده خوشبخت می‌شود و بازنده لشگر شکست خورده‌ای است که همزمان با ترک ورزشگاه، احتمالا باید با قهرمانی لیگ هم وداع کند. در واقع برای قهرمانی باید از دروازه دربی به سلامت و با موفقیت عبور کرد. دربی ۱۰۰ به کام کدام تیم می‌شود؟ استقلال آماده یا پرسپولیس پرستاره؟ ورود به جهنم یا قدم زدن در بهشت؟ خوشبختی در کمین قرمزهاست یا آبی‌ها؟ شاید هم نصیب زردهای اصفهانی شود.

کدخبر: 886755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی ملکی مهدی ملکی مهدی ملکی
آیا این خبر مفید بود؟