رونالدو از لیگ عربستان اخراج می‌شود/ خشم عمومی علیه فوق ستاره پرتغالی

به گزارش رکنا به نقل از ورزش سه، مهم‌ترین بخش این بازی بزرگ خشم کاپیتان پرتغالی النصر کریستیانو رونالدو است که با مبلغی گزاف و با قراردادی بالغ بر 220 میلیون یورو به عربستان نقل مکان کرده و بدل به چهره اول لیگ این کشور شده است.

او در طول رقابت دیروز پرتلاش و پرحرارت به دنبال پیروزی تیمش بود اما پس از ناکامی در این امر زمین را با رفتاری کاملا غیرورزشی ترک کرد.  رونالدو در حین ترک زمین و در شرایطی که هواداران الهلال مشغول طعنه زدن به وی بودند، حرکتی را انجام داد که همه را به شوک فرو برد.

پیش از این در لیگ عربستان الحسن کیتا بازیکن گینه‌‌ای این حرکت را انجام داده بود. رفتاری که منجر به اخراجش از لیگ فوتبال عربستان شد. پس از آن حادثه شاهزاده سلطان بن فهد بن عبدالعزیز رییس فدراسیون عربستان سعودی تصمیم گرفت توصیه‌های کمیته انضباطی و حرفه‌ای عربستان سعودی را تایید کند و قرارداد این بازیکن سابق الاتحاد را لغو کرده و او را از این رقابت‌ها اخراج کند.

حالا و در پی حرکت شب گذشته کریستیانو رونالدو تعداد بسیار زیادی از هواداران در عربستان که به تیم‌هایی مثل الاتحاد و الهلال علاقه‌مند هستند با محکومیت رونالدو از کمیته انضباطی و اخلاق فوتبال این کشور درخواست کردند تا ستاره پرتغالی را مثل کیتا مجازات کنند.

فیصل ابوثنین، بازیکن سابق الهلال، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: فدراسیون فوتبال عربستان در قبال با این اقدام شرم‌آور در خطر است. لیگ عربستان جاه‌طلبی خود را دارد و می‌خواهد در سطحی جهانی ظاهر شود و ستاره های بین‌المللی را جذب کند تا آنها به هیجان لیگ بیافزایند و هواداران را سرگرم کنند، نه اینکه این رفتار شرم آور و رسواکننده را داشته باشند‌.

او ادامه داد: آیا قانون برای همه متخلفان، صرف نظر از شهرت آنها، اجرا خواهد شد؟

البته قرارداد 220 میلیون یورویی کریستیانو رونالدو و تاثیر او در مورد توجه قرار گرفتن لیگ فوتبال عربستان از وی محافظت خواهد کرد اما لیگ فوتبال عربستان نیز به گرفتن تصمیمات عجیب و غریب مشهور است و هیچ بعید نیست که اتفاقی باورنکردنی رخ بدهد.

کدخبر: 886101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟