بیانیه رسمی استقلال توسط رئیس هیات مدیره نقض شد/ اظهارات شگفت انگیز حجت کریمی!

به گزارش رکنا به نقل از ورزش سه، حجت کریمی ، مدیرعامل استقلال ، یکشنبه شب مهمان تلفنی برنامه شب‌های فوتبالی بود و طی مدت زمان کوتاهی که روی آنتن زنده بود، صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد که هر بخش آن برای حیرت هواداران کافی بود.

کریمی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش و درباره اینکه گفته می‌شود استقلال برای فرار از کسر امتیاز، باید تا 31 فروردین مطالبات استراماچونی را پرداخت، گفت: چنین نیست. ما 2 هفته زمان داریم تا مبلغ رأی صادره را پرداخت کنیم و به مشکل نخوریم تا پنجره بسته نشود. بعد از اینکه پنجره بسته شد، باز هم هر زمانی که پول پرداخت شود، پنجره باز می‌شود. موضوع کسر امتیاز برای زمان اکنون نیست و برای آراء بعدی است.

رئیس هیئت مدیره آبی‌ها با تأکید روی این موضوع که آنها تا 31 فروردین برای این پرداخت مبلغ زمان دارند، گفت: طبق رأی صادرشده، ما تا آخر ماه (فروردین) باید این پول را پرداخت کنیم. اگر نشد، پنجره بسته می‌شود. هر زمان نیز مبلغ را پرداخت کنیم، پنجره باز می‌شود. هواداران نگران نباشند.

اما این صحبت‌های کریمی با 2 اطلاعیه رسانه رسمی استقلال که یکشنبه منتشر شدند، کاملا در تضاد است. به طور خلاصه در اطلاعیه اول آمده بود: این طور نیست که مهلت پرداخت طلب استراماچونی ۳۱ فروردین باشد. باشگاه درخواست گرندز پرونده را داده و با توجه به اینکه هنوز گرندز رای اعلام نشده، مهلت بیشتری برای پرداخت این پول وجود دارد و اعلام تاریخ نهایی ۳۱ فروردین، درست نیست.

استقلالی‌ها در اطلاعیه بعدی توضیحات بیشتری ارائه کرده و نوشتند: با توجه به اینکه باشگاه استقلال درخواست جزئیات رأی را کرده، اجرای رأی معلق شده است و هر زمان که جزئیات رأی صادر شود، باشگاه استقلال ۲۱ روز جهت اعتراض به آن فرصت دارد. به همین دلیل چون هنوز جزئیات رأی اعلام نشده، فرصت ۵۱ روزه برای پرداخت طلب استراماچونی هم آغاز نشده است‌.

به زبان ساده‌تر، استقلال از فیفا خواسته تا جزئیات رأی استراماچونی برای این باشگاه ارسال شود. هرگاه که این جزئیات برای آبی‌ها ایمیل یا فکس شود، از آن تاریخ، آبی‌ها 21 روز جهت اعتراض و 30 روز جهت پرداخت فرصت دارند. در نتیجه به طور قطع، ددلاین تعیین‌شده تا 31 فروردین صحیح نیست و اگر فرض کنیم که همین فردا درخواست گرندز رأی پرونده به دست باشگاه استقلال برسد، آبی‌ها از فردا به مدت 21 روز زمان دارند تا به رأی اعتراض کنند (که بعید است این اتفاق رخ دهد) و پس از پایان آن 21 روز، مجددا 30 روز زمان دارند تا این پول را پرداخت کنند. به عبارتی، آبی‌ها از لحظه ارسال جزئیات رأی، 51 روز زمان دارند.

مشخص نیست که چرا رئیس هیئت مدیره استقلال از متن 2 اطلاعیه مهمی که روز یکشنبه از سوی این باشگاه صادر شد، بی‌اطلاع بوده و یا بر قوانین مربوطه تسلط نداشته است. اما بخش عجیب گفته‌های بعدی او آنجا بود که مدعی شد استقلال هنوز از لیگ قهرمانان آسیا کنار نرفته و آبی‌ها در حال ارسال و بارگذاری مدارک هستند!

این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از 9 ماه پیش ددلاین 31 مارس (11 فروردین) را برای بارگذاری مدارک جهت دریافت مجوز حرفه‌ای تعیین کرده بود و معلوم نیست استقلالی که طلب استراماچونی را نداده، چگونه هنوز شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و به نظر می‌رسد که رئیس هیئت مدیره آبی‌ها، در حال دادن امیدهای واهی به هوادارانش است.

کدخبر: 883640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟