دو ایرانی در تیم پناهندگان وزنه برداری+ اسامی

به گزارش رکنا، پس از پایان مهلت درخواست ها (25 مارس) و تایید اخیر توسط هیئت اجرایی، IWF اعلام کرد که تیم پناهندگان آن متشکل از 4 زن، 3 مرد و همچنین یک مربی است.

از نکات قابل توجه این فهرست حضور پریسا جهانفکریان و رضا روحی ، دو وزنه‌بردار ایرانی در تیم پناهندگان است. پریسا جهانفکریان که در سال ۱۴۰۱ به آلمان مهاجرت کرد، در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ نهم شد. او در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ در رتبه بیست و یکم قرار گرفت. رضا روحی نیز که در سال ۱۴۰۱ به انگلیس مهاجرت کرد، مقامی در آسیا و جهان ندارد ولی در سال ۱۳۹۸ قهرمان فوق سنگین ایران شد.

نمایندگان زن این تیم علاوه بر جهانفکریان عبارتند از کلمنتین میوکئوگنی نومبیسی (کامرون/فرانسه)، آلین دو سوزا (برزیل/آمریکا) و مونیک لیما د آراوژو (برزیل/آمریکا). در بین مردان نیز علاوه بر روحی، آدریل گارسیا (کوبا/ایتالیا) و فواز محمدصالح حسین (یمن/عربستان سعودی) حضور دارند. پاتریک بتمبورگ، مربی تیم وزنه‌برداری پناهندگان است؛ او در حال حاضر سرمربیگری تیم‌های نوجوانان و جوانان سوئد را بر عهده دارد.

این تیم از پرچم رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری استفاده خواهد کرد و تابع قوانین ضد دوپینگ است. هزینه‌های این تیم از طریق اسپانسرهای مالی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تأمین خواهد شد.

کدخبر: 882784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟