ساپینتو الگوی مناسبی در روابط انسانی است/ از شکستی بزرگ نجات پیدا کردیم

به گزارش رکنا، در یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست و دوم لیگ برتر، استقلال موفق شد در دیداری دراماتیک و البته جنجالی با نتیجه 2-1 از سد گل گهر عبور کند.

آبی پوشان پایتخت که با یک گل از حریف سیرجانی عقب بودند، بعد از دقیقه 90 دو گل به ثمر رساندند تا کامبکی رویایی و شیرین را تجربه کنند. حالا استقلال تنها 3 امتیاز با سپاهان صدرنشین و 2 امتیاز با رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس فاصله دارد.

محمد مومنی درخصوص سوالی مبنی بر اینکه چقدر به تکرار قهرمانی خوشبین هستند؟ به خبرنگار ورزشی رکنا گفت:  تمام تلاش مجموعه استقلال بر قهرمانی است. به هر حال پیشینه استقلال مشخص است و به قهرمانی تکیه زده است. درحال حاضر هم بهترین و مهم ترین کاری که می توان برای شادی هواداران انجام داد، تکرار قهرمانی است.خوشبختانه بازیکنان در اجرای دستورات کادرفنی موفق بوده و هستند، بنابراین قهرمانی استقلال در این فصل از رقابت ها اصلا دور از دسترس نیست.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال افزود: بازی استقلال با نساجی را همه دیدند و عملکرد تیم مشخص بود. پس از آن تیم کامبک بسیار خوبی مقابل گل گهر داشت و تلاش بازیکنان قابل تقدیر است و خودشان را از یک شکست بسیار بزرگ نجات دادند.

مومنی درباره سرمربی پرتغالی آبی ها و رفتار او که بسیار مورد توجه است، چنین نظر داد: ساپینتو آدمی برون گراست که برخورد بسیار گرمی دارد. چنین افرادی امتیازات و مشخصات خاص رفتاری خود را دارند و ساپینتو هم برای موفقیت استقلال از هیچ کوششی دریغ نمی کند. ساپینتو واقعا یک مربی جنگجو است و اصلا جا نمی زند. او خودش فوتبالیست بوده و در 90 دقیقه به شکلی بازیکنانش را ترغیب می کند که برای رسیدن به پیروزی، هیچگاه دست از تلاش برندارند. او اصلا مربی عافیت طلبی نیست و مثل برخی مربیان نیست که تنها به دنبال رفاه و آسایش خودش باشد.

وی تاکید کرد: رابطه ساپینتو با هواداران و البته بازیکنان تیم، بسیار خوب و صمیمانه است. مربیانی مثل ساپینتو که خود در سطح بالای فوتبال دنیا بازی کرده اند، از بازیکنش توقع دارد که در بازی کمتر اشتباه کند و با تمرکز بالا آنچه تمرین شده را در زمین پیاده کند. واقعا ساپینتو الگوی مناسبی در روابط انسانی است. همه می بینند که او چه احساسی از خودش به هواداران منتقل می کند. این مربی آورده بسیار خوب و قابل توجهی داشته است.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره حواشی و جنجال دقایق پایانی بازی با گل گهر ، گفت: تعدادی از دوستان در گل گهر و در راس آنها امیر قلعه نویی دارای پیشینه بزرگی از استقلال هستند. بنابراین فرهنگ بالای استقلالی بودن در آنها وجود دارد اما متاسفانه برخی از اعضای گل گهر کاسه داغ تر از آش شده اند و از ادبیاتی استفاده می کنند که در شان باشگاه پرهواداری مثل گل گهر و مردم خوب سیرجان نیست. مثلا اینکه بگویند از سال بعد دیگر با استقلال بازی نمی کنیم، اصلا حرفه ای و مناسب نیست. تلاش بازیکنان استقلال تا آخرین ثانیه ها باعث شد ضریب هوشی مدافع گل گهر افت کند و همین باعث اشتباه شد. وقتی یک بازیکن تحت فشار بازی اشتباه کرده، مقصر آن نه داور است و نه بازیکن یا سرمربی تیم مقابل.

کدخبر: 875844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟