پرسپولیس-تراکتور؛ پرتقال خونی!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تراکتور و پرسپولیس ساعت 16 فردا یکی از حساس ترین و احتمالا جذاب ترین دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر را برگزار می کنند. دیداری که در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز با قضاوت سید وحید کاظمی انجام خواهد شد.

سرخپوشان تبریزی و تهرانی در حالی برابر هم صف آرایی خواهند کرد که هر دو در شرایط خوبی قرار دارند؛ پرسپولیس با 42 امتیاز در رده دوم جدول است و در سمت مقابل تراکتور 36 امتیازی رده پنجم را از آن خود کرده است.

تقابل تفکرات پاکو خمز که باعث شده تراکتورسازان اوج بگیرند با یحیی گل محمدی که نمی خواهد در کورس قهرمانی از سپاهان جا بماند، قطعا تماشایی خواهد بود. تنها نقطه تاریک این دیدار غیبت پرشورهاست. این دیدار به علت محکومیت انضباطی تراکتورسازان بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. هر دو مربی جزو بهترین های فصل جاری بوده‌اند و میانگین ۲ امتیاز را در هر بازی به ثبت رسانده‌اند. گل‌محمدی در ۲۱ بازی به طور میانگین ۲ و خمز در ۱۰ بازی به طور میانگین ۲.۱ امتیاز کسب کرده‌اند. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تراکتور با هدایت قربان بردیف 1-0 از سد پرسپولیس گذشت و نخستین شکست سرخپوشان تهرانی را رقم زد.

یکی از نکات قابل توجه این دیدار رودررویی رضا اسدی با تیم سابق خود است؛ اسدی در حال حاضر با 8 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ است. او که به عنوان بازیکن مازاد از پرسپولیس به تراکتور پیوست، به جای هافبک دفاعی در پست مهاجم ایفای نقش می کند و عملکردش توجه ها را به خود جلب کرده است.

البته امید عالیشاه و سروش رفیعی از پرسپولیس و محمد عباس‌زاده و رضا اسدی از تراکتور تجربه بازی در هر دو تیم را دارند. یحیی گل‌محمدی هم در مقطع کوتاهی هدایت تراکتور را برعهده داشته است.

دو تیم در مجموع ۵۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۲۵ برد برای پرسپولیس و ۱۱ برد برای تراکتور ثبت شده و ۱۶ بازی هم به تساوی منجر شده است. نکته جالب اینکه 8 بازی اخیر دو تیم برنده داشته است. پرگل‌ترین بازی پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر مربوط به سال ۹۱ است که تراکتور با حساب ۴ بر ۱ در تبریز توانست پرسپولیس را شکست دهد.

کدخبر: 874558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟