نگاهی به کلکسیون افتخارات مسی/ لئو صیاد تمام جامها و عناوین+ عکس

به گزارش گروه ورزشی رکنا، لیونل مسی امسال بر سر عنوان بهترین بازیکن مرد سال با کریم بنزما (فرانسه - رئال مادرید) و کیلیان امباپه (فرانسه - پاری‌سن‌ژرمن) رقابت داشت و در نهایت به دلیل قهرمانی آرژانتین در جام جهانی، برنده جایزه the best شد. جیانی اینفانتینو، رییس فیفا ، جایزه دِ بست را به لیونل مسی اهدا کرد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، گفت:«امسال برای من یک رویا بود که از طریق آن توانستم به آرزوی خود که سال‌ها برای آن تلاش کرده‌ام برسم.»

لیونل مسی در سال 2022 که آن را رویایی می داند، آماری خیره‌کننده‌ از خود ثبت کرد. لئو 51 بار به میدان رفت که حاصل آن 35 گل، 30 پاس گل، قهرمانی در فینالیسیما، بهترین بازیکن فینالیسیما، قهرمانی در لیگ یک، قهرمانی در سوپرجام فرانسه، قهرمانی در جام جهانی، بهترین بازیکن جام جهانی، بهترین پاسور جام جهانی و مواردی چون کسب عنوان بهترین بازیکن سال آرژانتین بود.

photo_2023-03-01_00-35-15

در عین حال نگاهی به عناوین و جام های کسب شده توسط مسی در تمام این سالها نشان می دهد قفسه افتخارات او دیگر جای خالی ندارد! این فوق ستاره فوتبال خیلی زود به دنیا نشان داد که بازیکنی خاص و متفاوت در حال ظهور است؛ از سال ۲۰۰۵ و قهرمانی آرژانتین در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها که در نهایت جایزه پسر طلایی را هم برای او به همراه آورد. البته لئو در سال های بعد به افتخاراتی بزرگ تر دست یافت و تبدیل به ستاره ای ماندگار در تاریخ فوتبال جهان شد:

1 جایزه بهترین بازیکن سال فیفا (۲۰۰۹)

 7 توپ طلا

 6 کفش طلای اروپا

 2 جایزه بهترین بازیکن سال یوفا

2 توپ طلای جام جهانی و کوپاآمریکا

 2 جایزه The Best

گفتنی است مسی چند روز پیش در بازی پاری سن ژرمن مقابل مارسی، به رکورد 700 گل باشگاهی رسید. لیونل مسی از این تعداد گل، 672 گل را با پیراهن بارسلونا و 28 گل را با پیراهن پاری سن ژرمن به ثمر رسانده است. در ضمن مسی 98 گل ملی نیز در کارنامه دارد و با به ثمر رساندن دو گل دیگر، به رکورد 800 گل در دوران حرفه ای خود می رسد.

اینفوگرافی تفکیک ۷۰۰ گل باشگاهی لیونل مسی

photo_2023-03-01_10-43-06

کدخبر: 873789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟