آشنایی با حریف امروز فولاد در آسیا/ شرایط متفاوت الفیصلی

به گزارش رکنا، مرحله‌ یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا در منطقه‌ غرب از دیشب(یکشنبه) با برگزاری یک دیدار آغاز شد و امروز(دوشنبه) هم با برگزاری سه دیدار به کار خود خاتمه خواهد داد. قطر میزبان این مرحله است و فولاد خوزستان تنها نماینده‌ ایران باید به مصاف تیم الفیصلی عربستان برود.

شاگردان جواد نکونام در دور گروهی با سه برد و سه تساوی در گروه خود صدرنشین شدند و بالاتر از تیم‌های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان قرار گرفتند.

در سمت مقابل حریف فولاد شرایط عجیبی دارد. تیم الفیصلی در گروهی که السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان و الوحدات اردن حضور داشتند با تنها ۹ امتیاز سرگروه شدند و به این مرحله راه یافتند. آنها حالا در عین ناباوری در لیگ دسته دوم عربستان حضور دارند و تلاش می‌کنند بار دیگر به سطح نخست بازگردند.

این تیم در لیگ دو عربستان با ۳۷ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد و با منطقه‌ صعود به لیگ حرفه‌ای سه امتیاز فاصله دارد. البته آنها در هفته‌های اخیر اصلا شرایط خوبی نداشته‌اند و در ۶ مسابقه‌ اخیر خود فقط یک پیروزی به دست آورده‌اند و با 4 شکستی که داشتند مجبور به تغییر سرمربی شدند و سراغ گزینه‌ اسبق خود رفتند.

الفیصلی از۶ بازیکن خارجی سود می برد و هدایت این تیم بر عهده‌ مارینوس اوزونیدیس یونانی است. او پیش از این هدایت الفیصلی را به عهده داشت و حالا دوباره برگشته تا بتواند این تیم را به سطح اول فوتبال عربستان بازگرداند. این سرمربی ۵۴ ساله بعد از حدود ۱۵ جابه‌جایی در حدود ۲ دهه دوباره به الفیصلی بازگشته و امیدوار است نتایج خوبی را به دست بیاورد.

اوزونیدیس در سال ۲۰۱۶ بهترین مربی فصل لیگ یونان شد. او در تیم‌های پانیونیوس و آاِک آتن سابقه‌ سرمربیگری دارد و مدتی سرمربی کریم انصاری‌فرد بود.

باید دید تقابل شاگردان جواد نکونام در مصاف با تیمی که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند و درحال حاضر اصلا وضعیت خوبی ندارد، چه نتیجه ای خواهد داشت.

گفتنی است دیدار الفیصلی عربستان و فولاد ایران ساعت 18:30 امروز آغاز می شود.

کدخبر: 871069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟