مرگ سوپرلیگ/ پایان ماجراجویی و خیال پردازی‌های فلورنتینو

به گزارش رکنا، آتاناسیوس رانتوس دادستان دادگاه لوکزامبورگ بر اساس گزارش و ارزیابی اولیه اعلام کرد که سوپرلیگ بدون اجازه یوفا قابل برگزاری نخواهد بود.

در این گزارش آمده است که بر اساس قوانین یوفا و فیفا هیچ تورنمنت جدیدی بدون اجازه یوفا و فیفا قابل برگزاری نیست چرا که در غیر این صورت حقوق اتحادیه در زمینه رقابت زیرسوال خواهد رفت. بر اساس این گزارش اگر باشگاه هایی قصد حضور در سوپرلیگ را بدون اجازه یوفا و فیفا داشته باشند، حق حضور در تورنمنت های زیر نظر یوفا نظیر لیگ قهرمانان اروپا را نخواهند داشت و از چمپیونزلیگ و سایر تورنمنت‌های زیر نظر یوفا اخراج خواهند شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا اعتقاد دارد که یوفا با مخالفت با سوپرلیگ مرتکب “انحصارطلبی” نشده است. بدین ترتیب می‌توان رویای فلورنتینو پرز و رفقا را بر باد رفته دانست چرا که بدون اجازه یوفا، امکان تاسیس سوپرلیگ وجود ندارد و با توجه به مخالفت یوفا می‌توان گفت که پرونده جاه‌طلبی‌های فلورنتینو پرز در مورد سوپرلیگ برای همیشه بسته شده است.

گزارش اولیه که صادرشده، الزام‌آور نیست اما به زودی 15 قاضی دادگاه اتحادیه اروپا باید حکم نهایی را صادر کنند که با توجه به گزارش اولیه به نظر می‌رسد که پرونده سوپرلیگ برای همیشه بسته خواهد شد. حکم نهایی و قطعی در بهار سال 1402 اعلام خواهد شد.

رانتوس در گزارش خود اعلام کرده است هر چند که یوفا به نهاد غالب و تصمیم‌گیر تبدیل شده است اما قوانین رقابت توسط این سازمان زیر سوال نرفته است.دادستان اعلام کرده است که یوفا با هدف دفاع از آموزش و ورزش فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و مخالفت آنها با سوپرلیگ هم غیرقانونی نیست.

انتهای پیام/

کدخبر: 853111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟