"عذرخواهی"؛ واژه‌ای که کی‌روش با آن آشنا نیست/ از سرمربی ژاپن یادبگیر ناکامِ مغرور+عکس

به گزارش رکنا، تیم ملی فوتبال ژاپن شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد تا در عین شایستگی از جام کنار برود. ژاپن در حالی مغلوب کرواسی شد که در جریان بازی می‌توانست این تیم را شکست بدهد اما این اتفاق رخ نداد تا شایسته‌ترین تیم حذف شده مرحله یک هشتم نهایی باشد. سامورایی‌ها در حالی حذف شدند که در مرحله گروهی و در گروه مرگ، اسپانیا و آلمان بزرگ را شکست دادند تا هم به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کنند و هم باعث و بانی حذف آلمان شوند.

بعد از بازی شب گذشته ژاپن و کرواسی و شکست چشم بادامی‌ها، هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ژاپن در حالی که در این جام دست به کارهای بزرگی زده بود و مقابل کرواسی هم با پنالتی باخته بود، رو به تماشاگران تیمش ایستاد و با تعظیم کردن از آنها عذرخواهی کرد تا اوج فرهنگ کشورش را به تمام دنیا نشان بدهد.

هاجیمه موریاسو

حالا این رفتار سرمربی ژاپن را با رفتار، گفتار و حرکات کارلوس کیروش و کل مسئولان فوتبال ایران بعد از افتضاح جام جهانی قطر مقایسه کنید. نه کیروش که کلا چیزی به عنوان عذرخواهی در فرهنگ لغاتش جا ندارد و نه هیچکس دیگر کوچکترین عذرخواهی از مردم به خاطر ثبت سنگین‌ترین شکست تیم ملی در جام جهانی مقابل انگلیس و عدم صعود به دور بعد نکرد. آنهم‌ در حالی که تیم ملی با یک مساوی هم مقابل آمریکا به دور بعد صعود می‌کرد اما تیم ترسو کی‌روش از پس این کار هم بر نیامد.

بازی+ایران+و+ولز+

پیشرفت کشوری مثل ژاپن در فوتبال را می‌شود از همین رفتارها، عذرخواهی‌ها، برنامه ریزی‌ها، مسئولیت پذیری‌ها و ... دید در حالی که در فوتبال ما چیزی به عنوان عذرخواهی و مسئولیت پذیری وجود ندارد و بعد از هر ناکامی فقط یه سری متهم معرفی می‌شوند.

اگر کارلوس کیروش در ژاپن دستاوردی مثل ایران داشت نه تنها کسی دیگر سراغش نمی‌رفت، بلکه از کارش اخراج می‌شد اما کی‌روش بعد از افتضاح قطر نه تنها مورد توبیخ قرار نگرفت بلکه تهران گردی کرد و حرف از تمدید قرارداد با او برای جام ملت‌های آسیا هم مطرح شده است.

هرچه هست فوتبال ایران بهشت مربیان ناکام و البته مغروری مانند کی‌روش است، مربیانی که در عین ناکامی بلد هستند چطور کارنامه سیاه خود را درخشان نشان بدهند و البته سال‌ها از بیت‌المال مردم ایران برای خودشان کیسه بدوزند و بدون هیچ موفقیتی به ریش مردم بخندند.

نوشته از میلاد اعظمی

انتهای پیام/

 

کدخبر: 850297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟