سه‌شیرها شکار شیرهای ترانگا می‌شوند ؟ / کار سخت شاگردان ساوتگیت مقابل نماینده آفریقا

به گزارش رکنا، از ساعت 22:30 امشب (یکشنبه) در ورزشگاه البیت، انگلیس در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی قطر به مصاف سنگال خواهد رفت.

انگلیس در گروهی که ایران، آمریکا و ولز در آن قرار داشتند به عنوان صدرنشین از این گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. شاگردان گرت ساوتگیت که در دوره گذشته در نهایت به عنوان چهارمی اکتفا کردند اکنون تشنه این هستند تا بتوانند در دوحه حتی از آن هم فراتر بروند. انگلیس در مرحله گروهی 9 گل زده و به غیر از آن‌ها و اسپانیا هیچ تیمی بیش از 6 گل به ثمر نرسانده و این نشان از این دارد که خط حمله زهرداری دارد و به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. مطمئنا در بازی امشب هم به دنبال این هستند تا یک گام دیگر به رویای خود که قهرمانی دوم خود در جام جهانی است نزدیک و نزدیک‌تر شوند، آخرین قهرمانی آنها مربوط به سال 1966 است که در خانه و مقابل تماشاگران خودی توانستند برای اولین‌بار و آخرین‌بار جام قهرمانی را از نزدیک لمس کنند و پس از آن دیگر سابقه نداشته که بتوانند طعم حضور در فینال را بچشند.

در سوی مقابل سنگال پس از بازی نخست مقابل هلند که تن به شکست دادند و کمتر کسی حکم به صعود این تیم به دور بعدی می‌داد، اما توانستند خودشان را جمع و جور کنند با پیروزی مقابل قطر و همچنین اکوادور بازگشت با شکوهی به جام داشته باشند و خودشان را در بین تیم‌هایی ببینند که وارد مرحله حذفی شده‌اند. شیرهای ترانگا که دومین حضورشان را در مراحل حذفی جام جهانی تجربه می‌کنند، در این دوره هم دنبال این هستند تا مانند جام جهانی 2002 بار دیگر شگفتی‌ساز شوند و به مرحله یک چهارم و چه بسا نیمه‌نهایی بروند. نکته جالب توجه این است که سال 2002 هم در اولین حضورشان و وقتی که آلیو سیسه خودش در مرکز میانی سنگال با بازوبند کاپیتانی حضور داشت، تاریخ‌ساز شدند و با شکست سوئد به یک‌چهارم رسیدند که آنجا باخت مقابل ترکیه رؤیای‌شان برای راهیابی به نیمه‌نهایی را پایان داد.

پیش از این انگلیس و سنگال به مصاف هم نرفته‌اند و اولین بازی‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

*آمار نبردهای انگلیس و سنگال

1) نخستین نبرد تاریخ انگلیس و سنگال یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ 2 تیم خواهد بود. در مرحله یک‌هشتم نهایی قطر سه‌شیرها و شیرهای ترانگا به مصاف هم می‌روند.

2) 56 سال است که انگلیسی‌ها در حسرت تکرار قهرمانی جام‌جهانی 1966 هستند. سه‌شیرها در کل 15 دوره حضورشان فقط 3 مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند و همان یک مرتبه هم راهی فینال شده‌اند.

3) انگلیس برای سیزدهمین مرتبه به مرحله حذفی جام‌جهانی می‌رسد. این تیم 9 مرتبه به مرحله یک‌چهارم نهایی یا بالاتر رسیده.

4) با وجود سابقه کم و حضور در تنها 3 دوره جام‌جهانی، سنگال عملکرد خوبی در این تورنمنت داشته و برای دومین مرتبه به مرحله حذفی رسیده است.

5) شیرهای ترانگا تقریباً نیمی از بازی‌های‌شان در جام‌جهانی (5 بازی از 11 بازی) را با برتری پشت سر گذاشته‌اند.

6) انگلیس تابه‌حال مقابل تیمی آفریقایی در جام‌جهانی شکست نخورده. 4 برد و 3 تساوی مقابل تیم‌های قاره سیاه برای سه‌شیرها به ثبت رسیده.

7) هری کین شانس خوبی برای رسیدن به رکورد گلزنی گری لینکر در جام‌جهانی که 10 گله است دارد.

8) انگلیس با 9 گل زده در مرحله گروهی جام‌جهانی بهترین خط حمله را در اختیار داشته است. اسپانیا شریک آن‌ها در این آمار است.

انتهای پیام/

کدخبر: 849772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟