علیپوریان: قهرمان شدیم اما هیچ کسی به استقبال ما نیامد! / آیا جزو ما تیم دیگری برای ایران در پارالمپیک به مدال رسیده است ؟

داوود علیپوریان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته اظهار داشت: مسابقات خوبی بود و ما از روز اول هم قسم شده بودیم بچه‌ها با قدرت کار را استارت بزنیم البته بازی‌ها با گذر زمان سخت‌تر از قبل شد اما خوشبختانه تمام فکر و ذهن ما بر این بود که با آنالیزی که از قبل داشتیم به خوبی مهیای این دیدارها بودیم. البته نباید از این گذشت که آمریکا نسبت به گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته و در همین مسابقات هم توانست از بوسنی میزبان یک گیم بگیرد. با آنالیزی که مربیان داشتند توانستیم هم آمریکا و هم قزاقستان را ببریم. 

وی ادمه داد: نیمه‌نهایی با برزیل سخت بود با توجه به اینکه داوران هوای حریف را داشتند و ما را اذیت می‌کردند اما با موفقیت این دیدار هم پشت سر گذاشتیم تا در بازی با فینال به مصاف بوسنی میزبان برویم. همه دیدند بوسنی نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشت از جمله تغییر مربی و حتی نحوه نوع سروریس زدن بازیکنان هم تغییر کرده بود به طوری که در جریان بازی نوع سرویس حریف دریافت‌های ما را دچار مشکل بود اما رفته رفته توانستیم بر بازی چیره شویم و ابتکار عمل به دست بگیریم. گیم اول خیلی سخت بود زیرا داوران خط امتیازی که برای ما بود را به حریف می‌دادند و این برای ما آزار دهنده بود. 

ملی‌پوش والیبال نشسته تصریح کرد: گیم دوم 32 بر 30 بردیم هر چند اوج هنر داور و همچنین تماشاگران بود که چنین جوی برای ما درست کرده بودند اما خوشبختانه با سرویس‌های خوب از این مهلکه خودمان را نجات دادیم و در گیم سوم هم همه چیز مهیای قهرمانی ما بود و خداراشکر با اقتدار بوسنی را بردیم و به جام قهرمانی رسیدیم.

علیپوریان با انتقاد از مسئولان ورزش کشور برای دادن پاداش بین رشته‌های ورزشی گفت: در سالیان اخیر که عضو تیم ملی بوده‌ام هیچ موقع نخواستیم خودمان را با کسی قیاس کنیم و تنها دنبال حق قانونی خودمان بودیم. پس از پایان پارالمپیک آتن که رفتیم یه بچه‌های ما 10 میلیون پاداش دادند اما آن زمان بچه‌های المپیکی صد میلیون پاداش گرفتند و این تفاوت رشته معلولان با سالمان بود. البته رفته رفته همه چیز درست شد به نحوی که برابری جوایز از سال 2010 اتفاق افتاد. اینطور برنامه‌ریزی شد بچه‌های رشته‌های تیمی نصف رشته‌های انفرادی پاداش جوایز انفرادی دریافت کنند. فکر می‌کنم قانون تنها برای والیبال نشسته است زیرا هیچ کدام از رشته‌های تیمی ما در المپیک و پارالمپیک جزء ما به مدال نرسیده است.

وی افزود: این تبعیض قائل شدن‌ها درددناک است و دقیقأ همین اتفاقات را در جهانی 2010 آمریکا داشتیم که جوایز ما را 3 سال بعد به ما دادند. به نظرم گلایه‌های قاسمپور و گرایی به حق بود و ما هم از این مساله ناراحت هستیم. می‌دانیم فوتبال رشته پر بینده و خاصی است اما دلیل نمی‌شود این همه تبعیض بین رشته‌های ورزشی وجود داشته باشد. اگر قرار است حواله داده شود باید برای همه باشد. ما دقیقا 2 روز پیش از شروع جام جهانی وارد کشور شدیم نه تنها جوایزی به ما داده نشد بلکه حتی هیچ استقبالی هم از ما صورت نگرفت. هر رشته سختی خودش را دارد اما چطور می‌توان برای یک بُرد 15 هزار دلار و همچنین حواله خودرو اما برای قهرمانی ما هیچ پاداشی در نظر گرفته نشود. ما تاکنون نشده سر زمان پاداش دریافت کنیم و همیشه با فراز نشیب همراه بوده اما چطور برای فوتبال پول وجود دارد؟ 

ستاره تیم ملی والیبال نشسته در پایان اظهار داشت: درخواست ما این است مسئولان صدای ما هم بشنوند. حتی حقوق ما از صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی که 5 بار طعم حضور در پارالمپیک را تجربه کرده‌ایم تنها یک میلیون و 62 هزار تومان است اما برای رشته‌های سالم این موضوع وجود ندارد و تمام کمال حقوق خودشان را دریافت می‌کنند. حتی با دستور شخص مقام معظم رهبری به وزیر ورزش برای حل مشکلات ما باز هم تاکنون خبری نشده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 849732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟