خانبانان: آیا شکست ولز پاداش دارد؟ / چرا نباید مسئولان فدراسیون به استقبال ما بیایند ؟!

حامد خانبانان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا پس از بازی‌های آسیایی از اهمیت به سزایی برای تمام تیم‌های قاره کهن برخوردار است. ما در مرحله مقدماتی توانستیم به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی برویم و در آن مرحله هم توانستیم خیلی راحت هنک‌کنگ را شکست دهیم و به نیمه‌نهایی صعود کنیم. در نیمه‌نهایی با چین بازی داشتیم و با اینکه تا دقایق پایانی از حریف پیش بودیم اما متاسفانه نمی‌دانم هم توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد و هم نتوانستیم در چند مورد پرسینگ خوبی در کوارتر سوم و چهارم داشته باشیم و همین شد با وجود شایستگی زیاد شکست خوردیم.

وی ادامه داد: حق ما فینال بود چون فوق‌العاده تیم جوان و با تجربه‌ای بودیم و به نظرم در جاهایی این جوان‌بودن تاثیر خودش را روی ما گذاشت و ضربه بدی از این بابت خوردیم. در دیدار با قزاقستان هم برای کسب مدال برنز بازی خوبی با قزاقستان داشتیم اما خیلی راحت پنالتی‌هایی که نصیب ما شد از دست رفت و هم چند موقعیت طلایی که می‌شد آن را به گل تبدیل کنیم از دست دادیم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو افزود: نتوانستیم از نظر روحی به بازی برگردیم وگرنه همه کسانی که در تایلند حضور داشتند، اعتراف می‌کردند حق ما حضور در فینال بود و عدم صعود به فینال بدجور به ما ضربه زد. حتی دکتر حمزه از نظر روحی تلاش کرد که ما را به حالت اولیه برگرداند اما نشد. با بدشانسی تمام مسابقات را به پایان رساندیم. هر کدام از بچه‌ها توقع بیشتری دارند مانند نیاز به حضور در تورنمنت بیشتر تا این مساله کمک کند در جاهای حساس با یک گل به بازی برگردیم یا که از حریف پیش بیافتیم و معتقدم با چند تورنمنت قوی این مشکل حل می‌شود. در گذشته واترپلو بین ژاپن، چین و قزاقستان بود اما الان ما هم مدعی هستیم و نمی‌رویم که ببازیم و این خودش پیشرفت است. تفاوتی ندارد مربی داخلی باشد یا که خارجی و یا حفظ چیریچ بلکه مهم این است که برای ما اتفاقات خوب بیفتد. 

خانبانان با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر تکلیف مربی تیم ملی مشخص شود، اظهار داشت: از چند وقت دیگر لیگ شروع می‌شود و امیدوارم پس از لیگ خیلی زود مسئولان فدراسیون تا فرصت دارند به یک جمع‌بندی خوبی برسند تا در ادامه مسیر اتفاقات خوبی برای واترپلو بیفتد. امیدوارم هر چه است اردوها زود تشکیل شود، چون کشورهایی مانند چین، ژاپن یا حتی قزاقستان صبر نمی‌کنند تا ما از خواب خرگوشی بیدار شویم. پس از استراحت کوتاه مدت اردوهایشان را برای بازی‌های آسیایی آغاز می کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم تیم را رها نکنند چون تیم امیدوارکننده‌تر از چیزی بود که در تایلند ظاهر شد. برای بازی‌های آسیایی نیاز به اردوهای خوب تدارکاتی و همچنین بازی‌های سطح بالا داریم تا یکسری بازیکنان ما به تجربه کافی برسند. انشاالله سریع تصمیم‌گیری کنند چه کاری می‌خواهند انجام دهند. برنامه‌ریزی خوب مطمئنا آبستن اتفاقات خوبی برای ما می‌تواند باشد. بچه‌ها کوهی از انگیزه هستند تا این شکست تلخ را جبران کنند. امیدوارم در این میان محسن رضوانی رییس فدراسیون به همراه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند تا در هانگژو موفق باشیم.

ملی‌پوش واترپلو با اشاره به اینکه چرا باید مسئولان بین رشته‌های ورزشی تبعیض قائل شوند، گفت: به نظرم ورزش‌هایی که مدال جهانی و المپیک دارد در حق آنها پایمال می‌شود. پس از کسب مدال بازی‌های آسیایی مسئولان ورزش کشور آن چیزی که حق ما بود را به ما ندادند و سکه‌های ما را نصف کردند. شکست ولز که پس از 64 سال به جام‌جهانی آمد آیا پاداش دارد؟ با این کارشان تنها انگیزه دیگر ورزشکاران را کم و آنها را مشتاق به مهاجرت می‌کنند. وقتی در ایران به فوتبال اهمیت می‌دهند، نشان می‌دهد سایر رشته‌ها از لحاظ اهمیت چندان مهم نیستند.

خانبانان تصریح کرد: امیدوارم مسئولان ورزش کشور به یک جمع‌بندی نهایی برسند و به تمام رشته‌های ورزشی نگاه ویژه شود. فوتبالیست‌ها در جام ملت‌های آسیا مقام نیاوردند. این مساله باعث دلسردی بین ما شده است. درست است خود ورزش ما مدال آنچنانی ندارد اما دوست‌داریم به ما هم اهمیت دهند. درست است در قهرمانی آسیا چهارم شدیم اما گلایه دارم و آن این است که ما رفتیم و برگشتیم اما یک نفر از فدراسیون شنا به استقبال ما نیامد و واقعا از این کار بهت‌زده شدیم. نه در تایلند از نظر نتیجه‌گیری آبروریزی کردیم و نه ... تنها روی بدشانسی چهارم شدیم و به سهمیه جهانی نرسیدیم. ورزش بالا و پایین زیادی دارد و اگر این مسائل نباشد که آن را نمی‌توان ورزش نامید. توقع این بود یک نفر بیاید و با اهدای شاخه گل به ما خسته نباشید بگوید. از داخل فدراسیون خیلی عوامل بودند تا به استقبال ما بیایند.

انتهای پیام/

کدخبر: 849368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟