رهبری‌فرد: تیم محله ما هم ولز را می‌برد/ کی روش از مربیگری سیر شده و نباید دیگر در ایران بماند

بهروز رهبری‌فرد در گفت‌وگو با رکنا، در مورد حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی گفت: واقعا حق‌مان صعود نبود، بردن ولز که کاری نداشت، تیم محله ما هم ولز را می‌برد. شما برد ما مقابل ولز را با پیروزی عربستان و ژاپن مقابل آرژانتین و آلمان را مقایسه نکنید. متاسفانه این برد باعث شد ما مقابل آمریکا هم غرور داشته باشیم و ببازیم.

وی ادامه داد: تیمی که برای مساوی به زمین می‌رود شکست می‌خورد. ما باید مقابل آمریکا برای برد به زمین می‌رفتیم تا حداقل یک مساوی می‌گرفتیم و صعود می‌کردیم. واقعا هنوز برای من سوال است که چرا مقابل آمریکا دفاعی بازی کردیم.

بازیکن اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که به نظرش با این شرایط کارلوس کیروش باید در تیم ملی بماند یا خیر، عنوان کرد: من همیشه پشت کی‌روش بودم و او را حمایت کردم پس حالا نمی‌توانم خلاف اظهارات قبلی‌ام صحبت کنم. من فکر می‌کردم شخصیت بین‌المللی کی‌روش می‌تواند به ما در جام جهانی کمک کند که نشد. ارنج‌ها و تعویض‌های ما در کل جام بد بود. از اینکه امیری مقابل آمریکا بازی نکرد تعجب کردم، سیستم ما مقابل آمریکا مثل فوتبال دهه 40 و 50 ایران بود.

رهبری‌فرد خاطرنشان کرد: کی‌روش مربی بدی نیست و نمی‌دانم در ذهن او در قطر چه گذشت اما اگر قراردادش تمام شده دیگر نباید بماند و قراردادش نباید تمدید شود. فکر می‌کنم او از مربیگری سیر شده و دیگر انگیزه ندارد، کی‌روش خودش را به روز نکرده و دیگر برنامه‌ای ندارد. مربی باید چیزی برای یاد دادن داشته باشد ولی کی‌روش اشباع شده.

وی در خصوص نقش دستیاران ایرانی و خارجی کی‌روش در این ناکامی تیم ملی گفت: دستیاران کی‌روش هیچ کاری نکردند و نتوانستند به او کمک کنند. تعجب من از حضور مارکار آقاجانیان است، او فقط وقتی کی‌روش در ایران است مربیگری می‌کند و به تیم ملی می‌رود و زمانی که کی‌روش نیست حتی از دسته سه ایران هم پیشنهاد ندارد. چرا مارکار زمانی که کی‌روش نیست جایی مربیگری نمی‌کند؟ اصلا مربی مثل مارکار چه چیزی می‌خواهد به بازیکنان یاد بدهد، او حتی آنالیز هم بلد نیست اما چون دوست کی‌‌روش است به تیم ملی می‌رود.‌

 

کدخبر: 848710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟