پاسخ جالب مربی تیم ملی وزنه‌برداری به مربی ذوب‌آهن

محمدرضا براری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص حواشی اخیر مربوط به تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی به همراه چند وزنه بردار در آکادمی ملی المپیک مشغول به تمرین بودند من و وحید ربیعی دیگر مربی تیم ملی به نمایندگی از کادرفنی در سالن مسابقات حضور پیدا کردیم تا از نزدیک عملکرد ملی‌پوشان را زیر نظر بگیریم تا مبادا مشکلی برای هیچ کدام از آن‌ها به وجود بیاید.

وی افزود: بیشتر از همه رقابت در دسته 102 کیلوگرم حساس بود به دلیل حضور رسول معتمدی و رضا دهدار که رقابت نزدیکی برای کسب عنوان نخست با یکدیگر داشتند و همین مساله مقداری ما را نگران می‌کرد که ممکن است مربیان با انتخاب وزنه‌های عجیب در پشت صحنه باعث مصدومیت ورزشکاران شوند. در حرکات پایانی حرکت یکضرب علی جباری مربی ذوب‌آهن در یک انتخاب ریسکی برای معتمدی که وزنه 170 کیلوگرم را انداخته بود، وزنه 177 کیلوگرم را انتخاب کرد تا از این طریق او بتواند دهدار را پشت سر بگذارد.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: وقتی این موضوع را مشاهده کردم به سمت رسول معتمدی رفتم و از او درخواست کردم به سمت مربی خود برود و به او بگوید این یک وزنه پر ریسک است و ممکن است برای او مشکل‌ساز شود. متاسفانه مربی ذوب‌آهن به حرف‌های من ترتیب اثر نداد و همین شد که ورزشکار شانس طلای ما در کلمبیا به مصدومیت دچار شد و یک شانس مسلم طلا را مُفت از دست دادیم.

براری تصریح کرد: اینکه الان علی جباری از واقعیت و حقیقت فرار کند و توپ را به زمین من بیندازد، طبیعی است. چون او انتخاب وزنه اشتباه و غلطی داشته که نهایتاً منجر به از بین رفتن فرصت طلایی رسول معتمدی و وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی شده است. مگر علی جباری نمی‌گوید من دروغ می‌گویم و بعد از آسیب‌دیدگی رسول معتمدی به او یکسری موارد را گفتم؟ پس عکس و تصاویری که همان موقع از من پشت صحنه مسابقه این 2 ملی‌پوش است چیست.

وی با اشاره به اینکه اگر این حواشی ادامه پیدا کند از طریق کمیته انضباطی پیگیر ماجرا خواهد بود، اظهار داشت: اگر بخواهد حواشی ادامه‌دار شود بنده از طزیق کمیته انضباطی پیگیر ماجرا خواهم بود تا معلوم شود تقصیر کار چه کسی است. چه دلیلی دارد او بخواهد به من توهین کند؟ 

مربی تیم ملی وزنه برداری در پایان با اشاره به اینکه تقصیری در مصدومیت معتمدی ندارد، گفت: من مربی تیم ملی وزنه برداری هستم و وظیفه دارم با رهنمون و مشورت بهترین تصمیم را برای ورزشکارم اتخاذ کنم و اکنون این سوال را دارم آیا من که مربی تیم ملی هستم می‌آیم و درست پیش از آغاز مسابقات جهانی ملی‌پوش خودم را مصدوم کنم و یک مدال طلا را از ایران بگیرم؟ بهتر است مربی ذوب‌آهن دست از فرافکنی بردارد و من را تقصیر کار قلمداد نکند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 846062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟