جام‌جهانی 2022 قطر / تیم ملی در نخستین بازی جام جهانی رفوزه شد / آمارهای منفی و عجیب !

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران در حالی در نخستین بازی خود در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف انگلیس رفت که در پایان این بازی انگلیس موفق شد با نتیجه 6 بر 2 تیم ملی ایران را شکست دهد تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد. 

سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال ایران تا پیش از این بازی در بازی دوستانه مقابل ترکیه رقم خورده بود که در سال 1950 موفق شد ایران را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد. همچنین تیم ملی در سال‌های 1958 و 1972 با نتیجه 5 بر صفر کره‌جنوبی و مجارستان بازنده شد و حالا باید شکست 6 بر 2 ایران مقابل انگلیس را سنگین‌ترین شکست فوتبال ایران در بازی‌های رسمی دانست.

 تا پیش از این بازی سنگین‌ترین شکست تیم ملی ایران در تاریخ جام‌جهانی در جام جهانی 1978 آرژانتین با نتیجه 4 بر یک مقابل پرو رقم خورده بود. همچنین ایران برای نخستین‌بار در تاریخ رقابت‌های جام‌جهانی در یک نیمه 3 گل دریافت کرد. 

تیم ملی ایران تحت هدایت کی‌روش در 2 جام‌جهانی قبلی در 6 بازی 6 گل دریافت کرد این درحالی است که تیم ملی با کی‌روش در نخستین بازی خود در جام‌جهانی قطر، 6 گل دریافت کرد. تا پیش از این کی‌روش در سال 2008 در دیداری دوستانه با پرتغال مقابل برزیل با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و در مقدماتی جام‌جهانی 2022 با کلمبیا با نتیجه 6 بر یک مقابل اکوادور شکست خود و حالا با شکست ایران مقابل انگلیس سومین شکست سنگین تیم‌های تحت هدایت کی‌روش رقم خورد.

داور برزیلی این دیدار با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند در نیمه نخست 14 دقیقه وقت اضافه گرفت تا برای رکورد وقت اضافه در تاریخ جام‌جهانی شکسته شود. همچنین این داور در نیمه دوم 10 دقیقه وقت اضافه گرفت تا در مجموعه در این بازی 24 وقت تلف شده بگیرد تا یک رکورد عجیب و غریب در تاریخ جام‌جهانی حذف شود.

گفتنی است با توجه به قانون جدید فیفا در خصوص تعویض‌های اجباری؛ با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند، ایران تبدیل به نخستین تیم جام‌جهانی شد که 6 تعویض انجام می‌دهد و رکوردار تعویض در رقابت‌های جام‌جهانی شد.

تنها نکته مثبت این دیدار برای ایران بدون حتم گلزنی مهدی طارمی خواهد بود. طارمی با 2 گلی که مقابل انگلیس به ثمر رساند علاوه بر اینکه به بهترین گلزن ایرانی تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد. تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی تاریخ جام‌جهانی شد که در یک بازی 2 گل به ثمر می‌رساند. همچنین طارمی تبدیل به نخستین بازیکن آسیایی شد که در تاریخ جام‌جهانی برابر یک تیم اروپایی موفق به زدن 2 گل می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 845761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟