رونالدو: رانگنیک را هرگز رییس ندیدم/ از کار کردن با اوله لذت بردم/  منچستریونایتد در مقایسه با رئال مادرید و یوونتوس هیچ پیشرفتی نداشته!/ چرا من شماره ۱ هستم؟

به گزارش رکنا، رونالدو فوق ستاره پرتغالی شیاطین سرخ در ادامه مصاحبه خود با پیرس مورگان درباره برخی موارد دیگر از جمله اوله گونار سولسشایر و رانگنیک و شرایط فعلی منچستریونایتد به اظهار نظر پرداخت.

*سولسشایر؟

من اوله را دوست‌دارم. به نظرم فرد برجسته‌ای بود چون چیزی که من در دلم نگه می‌دارم، قلب افراد است. و برای من، اوله فرد برجسته‌ای است. بررسی کردن کارش پس از سر الکس دشوار است ولی به نظرم خوب کار کرد. او به زمان بیشتری نیاز داشت ولی شکی ندارم که در آینده سرمربی خوبی خواهد شد. در کل تجربه خوبی بود. من از کار کردن با او حتی برای مدت زمانی کوتاه، بسیار لذت بردم.

*رالف رانگنیک؟

البته که برایش احترام قائلم چون به هر حال او عهده‌دار سمت شد و ما او را رییس صدا می‌زدیم. من تمامی مربیان دوران حرفه‌ای خودم را رییس صدا زدم. اما هرگز ته دلم او را به عنوان رییس ندیدم چون چیزهایی دیدم که هرگز با آن‌ها موافق نبودم. او نمی‌دانست در حال انجام چه کاری است. وقتی سولسشر را اخراج می‌کنید، باید یک سرمربی ممتاز بیاورید، نه یک مدیر ورزشی.

*مربیان جدید؟

یکسری چیزها را در مربیان جدید درک نمی‌کنم؛ آن‌ها تصور می‌کنند آخرین راه حل را یافته‌اند، آن هم در فوتبالی که سالیان سال قبل ابداع شد. آن‌ها به دنبال انقلابی در فوتبال هستند. من برای هر مربی، سبک‌های متفاوت، عقاید متفاوت و ذهنیت‌های متفاوت احترام قائلم ولی با برخی چیزها موافق نیستم. من همیشه در کنار بهترین مربیان جهان بوده‌ام: زیدان، آنچلوتی، مورینیو، سانتوس، الگری... بنابراین به نوعی از تجربه دست یافته‌ام، چون بالاخره از آن‌ها یاد گرفته‌ام.

*بازیکنان نسل جدید؟

در تمامی لیگ‌های دنیا، جوانان دیگر شبیه نسل من نیستند. اما نمی‌توان آن‌ها را سرزنش کرد چون زندگی همین است. فناوری‌های موجود، حواس نسل جدید را پرت می‌کند و این برایم جای تعجب ندارد. اما در عین حال مقداری مایه تاسف است چون اگر آن‌ها بهترین الگوها را جلوی چشم‌شان دارند و حداقل از کاری که کردی الگوبرداری نمی‌کنند، این برای من عجیب است. یادم می‌آید که من در ۱۸،۱۹، ۲۰ سالگی همیشه کار بهترین بازیکنان را دنبال می‌کردم: فن نیستلروی، فردیناند، روی کین، گیگز... به همین دلیل است که به این موفقیت و ماندگاری رسیده‌ام. از آن افرادی نیستم که میل به توصیه کردن داشته باشم چون ترجیح می‌دهم یک الگو باشم؛ من هر روز صبح سر کار می‌روم و همان امورات را انجام می‌دهم. احتمالا اولین نفری باشم که می‌آید و آخرین نفری که می‌رود. به نظرم جزییات خودش گویای همه چیز است.

*گوش کردن بازیکنان یونایتد به رونالدو؟

آن‌ها به حرف‌هایم اهمیتی نمی‌دهند. برخی از آن‌ها بله، ولی بیشترشان نه. البته برایم جای تعجب ندارد چون بیشترشان ماندگاری زیادی در فوتبال نخواهند داشت.

*انتظارات از منچستریونایتد؟

وقتی قرارداد را امضا کردم و آن‌ها سانچو، واران و مرا جذب کرده بودند، تصور می‌کردم اوضاع در منچستریونایتد به همان شکلی خواهد بود که باید باشد. رفتن سر الکس، شکاف بزرگی در باشگاه ایجاد کرد. من دیدم که منچستریونایتد در مقایسه با رئال مادرید هیچ پیشرفتی نداشته است؛ همچنین در مقایسه با یوونتوس.

*حمایت‌ها پس از مرگ فرزندش؟

 هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم. حالا این فرصت را دارم تا از کل اجتماع انگلیس تشکر کنم؛ ممنونم، حمایت شما به نوعی به من کمک کرد. من حتی از خانواده ملکه نامه‌ای دریافت کردم و این مرا غافلگیر کرد... به همین دلیل است که می‌گویم احترام زیادی برای اجتماع انگلیس و مردمانش قائل هستم؛ چون آن‌ها با من خیلی مهربان بوده‌اند. بازی کردن پس از آن اتفاق خیلی خیلی سخت بود. من همیشه از حمایت خوب خانواده‌ام برخوردار بوده‌ام. جورجینا از من خواست آن ماجرا را فراموش کنم، بازی کنم و کاری که دوست2دارم را انجام بدهم.

*انتقادات؟

مردم فقط به فکر انرژی منفی هستند. من این را طی ۴-۵ ماه اخیر حس کردم؛ نه فقط برای خودم، حتی برای خانواده‌ام و جورجینا. به ویژه در سراسر دنیا، رسانه‌ها حتی بیش از آن مرا مورد انتقاد قرار می‌دهند. گاهی این مسائل برایم قابل درک نیست. هنوز هم باور دارم که حسادت بخشی از ماجراست. آن‌ها می‌خواهند چیزهایی را پوشش دهند که به دیده شدن سایر چیزها کمک می‌کند. اما خودم می‌دانم که ۲۱ سال است در نقطه اوج فوتبال بوده‌ام و بنابراین مشکلی با این مسائل ندارم.

من به افرادی اهمیت می‌دهم که مرا دوست دارند؛ من وقتم را برای کسانی که از من خوش‌شان نمی‌آید هدر نمی‌دهم. به نظرم چنین چیزی وقت هدر دادن است، چون این افراد علاقه‌ای به زندگی من ندارند. من داشتن برهه‌های بد را دوست دارم تا ببینم چه کسی طرف من است و چه کسانی انتقاد می‌کنند. من به افرادی اهمیت می‌دهم که مرا دوست دارند؛ من وقتم را برای کسانی که از من خوش‌شان نمی‌آید هدر نمی‌دهم. به نظرم چنین چیزی وقت هدر دادن است، چون این افراد علاقه‌ای به زندگی من ندارند. من داشتن برهه‌های بد را دوست‌دارم تا ببینم چه کسی طرف من است و چه کسانی انتقاد می‌کنند.

*جوانان منچستریونایتد با ذهنیت درست؟

دالو بسیار جوان و حرفه‌ای است و من شکی ندارم که در فوتبال ماندگار خواهد بود. احتمالا مارتینز هم همین طور است. و البته کاسمیرو با وجود این که ۳۰ ساله است.

*انتقال به منچسترسیتی؟

در سال ۲۰۲۱ نزدیک بود راهی منچسترسیتی شوم. تلاش زیاد آن‌ها برای جذب من، برایم جای تعجب داشت. اما سابقه حضورم در یونایتد و قلبم، تصمیم دیگری را رقم زد؛ و البته سر الکس فرگوسن. قلبم در آن برهه ندای بلندی داشت.

*تن‌هاگ؟

او را بابت کارش در آژاکس کمی می‌شناختم. 

*پر دنبال‌ کننده‌ترین فرد دنیا بودن؟

به این موضوع افتخار می‌کنم. این خیلی ارزشمند است و نشان می‌دهد که مردم مرا دوست‌دارند. چرا من شماره ۱ هستم؟ چرا من؟ گاهی این سوال‌ها را از خودم می‌پرسم. فقط خوب فوتبال بازی کردنم دلیلش نیست و دلایل دیگری هم دارد. باید چهره کاریزماتیکی باشی و چهره خوبی هم داشته باشی (می‌خندد). من میوه اشتهاآوری هستم؛ بگذار بگویم توت فرنگی!

*بی توجهی به رسانه‌ها؟

علاقه‌ای به خواندن (روزنامه‌ها) ندارم چون می‌دانم ۹۰ درصد اوقات دروغ می‌گویند و مزخرف می‌نویسند. آن‌ها حقیقت را نمی‌گویند، دروغگو هستند و دائما به من و خانواده‌ام حمله می‌کنند. به نظرم هدف گرفتن رونالدو ساده است؛ آن‌ها مرا در صفحه اصلی می‌خواهند، چون در این صورت فروش بیشتری خواهند داشت.

*بهترین کاپیتان منچستریونایتد؟

برای من، روی کین بهترین کاپیتان بود. ریو فردیناند هم همسایه‌ام بود و خیلی به من کمک کرد.

*عبور از رکورد فروش پیراهن‌های مسی پس از بازگشت به منچستریونایتد؟

البته (که خوشحال هستم). من دنبال رکوردها نیستم، بلکه آن‌ها هستند که مرا دنبال می‌کنند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 844057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟