قزاقستان مسیر صعود ایران را به جام‌جهانی هموار می‌کند

به گزارش رکنا، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2023 عصر روز گذشته(جمعه) در سالن بسکتبال آزادی به مصاف چین رفت که این دیدار با نتیجه 81 بر 72 به نفع میهمان خاتمه پذیرفت.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نتیجه دیدار مقابل چین را واگذار کرد که با توجه به 2 شکست مقابل قزاقستان در مرحله اول انتخابی و شرایطش در گروه F، برای صعود و کسب سهمیه نیاز زیادی به امتیاز این دیدار داشت.

البته شکست قزاقستان در دیدار با استرالیا به سود تیم ایران بود به خصوص که استرالیایی‌ها برای دیدار ٢٣ آبانماه به ایران نمی‌آیند و بنا بر نظر فیبا هم نتیجه این دیدار به سود ایران اعلام شد.

با وجودی که شکست مقابل چین کار را برای حضور دوباره ایران در جام‌جهانی با اما و اگر مواجه کرد اما بُرد فنی مقابل استرالیا این شانس را به ایران داد تا شاگردان ارمغانی با کسب یک بُرد در پنجره آینده به آرزوی دیرینه خود در مسابقات سال آینده نزدیک و نزدیک‌تر شود.

البته همه چیز باز به نتیجه روز دوشنبه قزاقستان با ژاپن بستگی دارد و چنانچه قزاق‌ها در این دیدار به نتیجه نرسند و از طرف دیگر با توجه به بازی‌های سختی که در پنجره ششم پیش‌روی خود دارند این شانس وجود دارد تا شاگردان ارمغانی با کسب یک بُرد دیگر از 2 بازی آینده خود ژاپن یا چین مسافر جام‌جهانی شوند، البته تمام این موارد و پیش‌بینی‌ها به باخت روز دوشنبه قزاقستان به ژاپن بستگی دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 842415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟