چرا 35 داور در 11 هفته لیگ برتر به میدان رفتند ؟

علی خسروی در گفت‌وگو با رکنا، درباره استفاده از 35 داور در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: ایران کشوری بزرگ و داورخیز است، داو‌رهای ما بسیار خوب قضاوت می کنند و آنقدر خوب هستند که انتخاب یک تعداد از آن‌ها کار سختی است. ما از شهرستان های کوچک تا شهرهای بزرگ داورانی که در زمره بهترین ها هستند و در تمامی رده های سنی خداراشکر بهترین‌ها را داریم و باور کنید که دلمان نمی‌آید برخی از آن‌ها را حذف کنیم.

  کارشناس داوری فوتبال ایران ادامه داد: برای رفع این مشکل باید آن‌ها را الیت کنیم و طبیعتا با توجه به نوع آموزش و علاقه‌مندی و پتانسیل داوری در ایران باید راهکار اساسی برای استفاده درست از آن‌ها را داشته باشیم. ما در هر سال تنها تعدادی مشخص را می‌توانیم به آسیا معرفی کنیم و برای همین رقابت برای حضور داورها در لیست ارسالی به آسیا هر سال فشرده است.

خسروی در خصوص اظهار نظر افشاریان درمورد اشتباهات زیاد داوران لیگ برتر گفت: اشتباهات در داوری مرسوم است و ما هم وقتی ضرر تیمی در لیگ را مشاهده می‌کنیم ناراحت می شویم اما بالاخره باید صبر کرد تا با ورود تجهیزات کمک داور ویدئویی کمی از این اشتباهات کم شده و تیم‌ها متضرر نشوند. در حال حاضر برای یک بازی فوتبال 3 داور داریم و 6 چشم که ضریب خطا در قضاوت‌ها را بالا می‌برد.

انتهای پیام/

کدخبر: 837843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟