مظفری: برخی از داوران در پارک تمرین می‌کنند/ داوران ما بدون VAR حذف شده‌اند

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص رد شدن 60 داور و کمک داور در تست‌های پیش فصل به رکنا گفت: اینکه به داوران در طول آزمون سخت گرفته‌اند بد نیست ولی باید ببینیم در چه شرایطی آن‌ها تمرین کرده‌اند. خبر دارم برخی در پارک تمرین کرده تا آمادگی جسمانی خود را حفظ نمایند. در شهرستانها و هیات‌های فوتبال آن‌ها از داوران حمایت نشده و آن‌ها تنها هستند.

وی ادامه داد: ما به داوران خود چه داده‌ایم که از آن بازدهی خوب بخواهیم؟ هر تیم در لیگ برتر چند مربی شامل ماساژور  و دیگر مربیان را به تعداد دارد ولی داوران ما نمی‌توانند این هزینه‌ها را داشته باشند و تنها هستند. فدراسیون و هیات‌های فوتبال و حتی کمیته داوران در این زمینه تعلل کرده و باعث به وجود آمدن این مورد شده‌اند.

کارشناس داوری درباره رد شدن برخی از داوران با سابقه مثل زاهدی‌فر اظهار داشت: اصولا نحوه گرفتن ازمون باری داورانی با این سن هم به دور از انصاف بوده و باید با داوران با سابقه حداقل نرم‌تر برخورد می‌شد. داورانی که حتی نمره قبولی در این ازمون را گرفته‌اند هم در طول فصل دچار مشکل خواهند شد و من داور بودم و این شرایط را تجربه کردم. اضلا چه تضمینی برای موفقیت داوران قبول شده در طول فصل است. من بازهم تکرار می‌کنم داوران ما تنها هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.

نوید مظفری در پایان افزود: در خصوص مدرک  VAR  هم داوران ما چون آن را ندارند حذف شده و در خطر حذف نیستند. داشتن این مدرک به مانند گواهینامه ماشین است که یک بخش کامپیوتری به آن اضافه شده و باید برای نشستن پشت فرمان مدرک آن را هم داشت.

 انتهای پیام/

کدخبر: 810091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟