پرسپولیس؛ ضعیف در گل زدن، قوی در گل نخوردن!

به گزارش رکنا، در حالی که انتظار می رفت شاگردان گل محمدی در لیگ بیست و دوم و در یازده هفته ابتدایی بتوانند آمار گلزنی بسیار بهتری از آنچه اکنون وجود دارد از خود به جا بگذارند، این اتفاق تاکنون نیفتاده و پرسپولیسی ها در این تعداد بازی تنها موفق به ثبت یازده گل یعنی به طور میانگین 1 گل برای هر بازی شده اند و این نشان می دهد که سرخ پوشان فعلا در رده ششم خط حمله های زهردار لیگ برتری قرار دارند. آماری که برای تیمی مانند پرسپولیس قابل توجه نیست و طبیعتا انتظار گل های زده بیشتری از این تیم می رفت.

در میان پرسپولیسی‌ها یورگن لوکادیا ، شیخ دیاباته ، سعید صادقی و میلاد سرلک بازیکنانی هستند که در یازده هفته ابتدایی لیگ بیست و دوم موفق به گلزنی شدند که در این میان سهم لوکادیا با 6 گل، یعنی بیش از نیمی از گل های این تیم، بیشتر از سایرین است و به همین دلیل باید گفت اگر درخشش یورگن هلندی نبود، شرایط خط حمله پرسپولیس اسفناک تر از چیزی که حالا دیده می شود بود. 

البته در این میان به نکته ای دیگر نیز اشاره کرد که یکی از دلایل موفقیت پرسپولیسی ها و صدرنشینی آنها محسوب می شود و آن هم به قدرت این تیم در خط دفاعی برمی گردد. سرخ پوشان در 11 بازی ابتدایی تنها 3 بار دروازه خود را باز شده دیدند و به طور میانگین در هر 4 دیدار تنها 1 بار اسیر مهاجمان حریف می شوند که البته در این رابطه علاوه بر عملکرد خوب خط دفاعی این تیم باید به درخشش علیرضا بیرانوند در دروازه پرسپولیسی ها نیز اشاره داشت.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 837695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟