دشواری‌های کسب جام در بوسنی از نگاه بیگدلی

صادق بیگدلی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی والیبال نشسته، اظهار داشت: تاکنون 13 مرحله اردو داشته‌ایم و حدود یک سال نیم است در اردوهای آماده‌سازی هستیم. ابتدا قرار بود رقابت‌های جهانی در چین باشد اما به دلیل گستردگی ویروس کرونا، میزبانی به بوسنی داده شد.

وی با بیان اینکه همه از تیم ایران انتظار قهرمانی در جهان را دارند، افزود: از امروز (سه‌شنبه) وارد چهاردهمین مرحله شدیم که متصل به اعزام است. باید در نظر داشته باشیم شرایط مسابقات نسبت به گذشته خیلی سخت‌تر شده زیرا بوسنی میزبان است و آنها از شرایط خود برای قهرمانی استفاده می‌کنند.

عضو تیم ملی والیبال نشسته تصریح کرد: در اردوها یک جمع 25 نفره به 13 نفر کاهش پیدا کرده‌اند. خوشبختانه بچه‌ها آمادگی بالایی دارند و با نظر کادرفنی در استان‌های مختلف و با شرایط آب و هوایی گوناگون تمرین کرده‌ایم تا بتوانیم خودمان را به شرایط جغرافیایی که در بوسنی است نزدیک کنیم. از نظر بدنی و فنی تمام بازیکنان از جمله خود من آماده هستیم.

بیگدلی درباره اینکه آیا عدم صدور روادید از نظر ذهنی روی آن‌ها تاثیر داشته؟ اینطور پاسخ داد: کار خودمان را انجام می‌دهیم و باید در این بحث دوستان بخش بین‌الملل و فدراسیون تلاش کنند تا روادید به دست ما برسد. از همین الان سختی رقابت‌ها را حس کرده‌ایم؛ از یک طرف عدم همکاری برای صدور روادید و از طرف دیگر هم باید بدانیم به طور حتم در هنگام ورود به فرودگاه ما را اذیت خواهند کرد تا از این طریق بخواهند وارد بحث روانی شوند.

وی گفت: قطعأ در آنجا هم در بحث سالن تمرین، هتل و همچنین سایر موارد مشکلاتی را برای ما ایجاد خواهند کرد و باید ذهن‌مان را آماده کنیم.

ملی‌پوش والیبال نشسته بیان کرد: احترام زیادی برای مربی تیم بوسنی قائل هستم و آزاد است هر صحبتی را به زبان بیاورد و از شرایط میزبانی و حمایت تماشاگران بهره ببرد، اما باید بدانند ما همیشه ثابت کرده‌ایم برای شادی مردم ایران درپی کسب مدال طلا هستیم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته درباره حمایت‌های انجام شده از تیمش، گفت: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان در حد توان خودشان حمایت کرده‌اند اما توقع من از این 2 نهاد بالاتر است. البته بحث تفاوت گذاشتن بین قهرمانان کمی ما را اذیت می کند و بهتر است شرایط برای همه یکی شود.

بیگدلی درباره اینکه گروه ایران را در جهانی چطور می‌بیند، بیان کرد: کرواسی حریف چندان قدرتمندی برای ما نیست. رقبای اصلی ما در جدول مقدماتی؛ قزاقستان و عراق هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران هم در بوسنی برگزار خواهد شد، گفت: این نشست بیشتر حالت معارفه دارد ما بازهم یکسری ساز و کار مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 835890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟