کار خاصی که تن‌هاگ انجام داد/ سرمربی هلندی دنباله روی فرگوسن بزرگ/ آینده ستاره پرتغالی چطور رقم می‌خورد؟

به گزارش رکنا، در پیروزی 2 بر صفر منچستریونایتد مقابل تاتنهام بود که کریستیانو رونالدو به دلیل عدم بازی در حالی که 5 دقیقه به پایان بازی مانده بود با عصبانیت به رختکن رفت. این حرکت از دید هیچ کس پنهان نماند و باشگاه برخورد سختی با رونالدو داشت. او توسط تن‌هاگ از لیست تیم در بازی مقابل چلسی خط خورد و حقوق دو هفته خود را به عنوان جریمه دریافت نخواهد کرد. رونالدو همچنین تا اطلاع ثانوی با تیم اصلی تمرین نخواهد کرد و به تیم زیر 21 ساله‌ها ملحق شده است.

کریستیانو رونالدو

اریک تن‌هاگ از زمان حضور روی نیمکت یونایتد به شیاطین سرخ نشان داده برعکس مربیان قبلی این تیم اهل پذیرش هرچیزی نیست و بازیکنان بدون در نظر گرفتن اسم، سن و قدمت، باید برای حضور در ترکیب اصلی این تیم تا سر حد مرگ مبارزه کنند. پیش از این بازیکنانی مثل لوک شاو از این موضوع پرده برداشته بودند که تن‌هاگ هیچ ابایی از کنار گذاشتن نام‌های بزرگ ندارد. این قانون شامل یکی از بزگترین و پر افتخار‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال نیز می‌شود. کریستیانو رونالدو هیچ وقت فکر نمی‌کرد وقتی به یونایتد بیاید مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال و دیگران به او ترجیح داده شوند و شاید نقطه اشتباه او دقیقا همین جا بود. وقتی نام و آوازه شما جلوتر از خودتان حرکت می‌کند این احساس را خواهید داشت که همیشه در ترکیب اصلی تیم یک جایگاه رزرو شده دارید. تن‌هاگ با حرکت خود پس از بازی مقابل تاتنهام و بدون توجه به این همه هیاهو رسانه‌ای و تبلیغاتی، حتی واکنش‌های تیز و زهر دار خواهر رونالدو را به جان خرید تا تنها یک چیز را ثابت کند: هیچ کس و هیچ چیز از باشگاه بزرگتر نیست.

خواهر رونالدو

بازیکنانی که تا قبل از این دوران و پس از خداحافظی سرالکس فرگوسن، دیوید مویس، لوئیس فن‌گال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسشایر و دیگران را پشت سر گذاشته بودند حالا با یک سیستم کاملا جدید و محکم مواجه هستند. دیگر کسی نمی‌تواند به دلیل اطمینان از حضور در ترکیب تیم ساده انگاری کند و تنبل بازی در بیاورد. در این نظام هیچ کس در امان نیست و همه باید تا آخرین نفس بدوند و تلاش کنند وگرنه در بازی بعد روی نیمکت خواهند بود. به لطف خرید‌های جدید و پول‌های ناتمام باشگاه پرهوادار منچستریونایتد، تن‌هاگ آنقدر مهره خوب و اسم و رسم دار در اختیار دارد که بتواند خیلی ساده هر بازیکنی را جایگزین کند.

یونایتد هنوز کار خرید را تمام نکرده و در فصل نقل و انتقالات بعدی نام‌هایی مثل لیائو از آث میلان، آسنسیو از رئال مادرید، ده یانگ از بارسلونا، بیلینگهام از دورتموند و غیره را تحت نظر خواهد داشت تا ترکیب خود را از یک تیم حاضر در کورس لیگ قهرمانان به یک تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی تبدیل کند.

کریستیانو رونالدو

تن‌هاگ شاید ته دل از این اقدام رونالدو خوشحال باشد، چرا که دنبال یک فرصت فوق‌العاده می‌گشت تا پیام خود را واضح و رسا به کل تیم ابلاغ کند. همین حالا نیز بیخیال رونالدو نشده و برای بازگشت او به تیم اصلی شروطی مطرح کرده است.

رونالدو از آن سمت واکنش خوبی به این موضوع نشان داده و به نظر می‌رسد جریان اصلی حاکم بر باشگاه را گرفته است. در حالی که تیم برای بازی مقابل چلسی آماده می‌شود رونالدو در بیانیه‌ای نوشته عصبانیت در لحظه بر او غلبه کرده و در ادامه آن از همه عذرخواهی کرده است.

تن‌هاگ در واکنش به اقدام رونالدو گفت: من سرمربی هستم. من مسئولیت رفتارها در اینجا را بر عهده دارم و می‌بایست استانداردهایی برای آن مشخص کنم و آن‌ها را کنترل کنم. ما شنبه رونالدو را نخواهیم داشت، اما این برای باشگاه و ذهنیت همه خوب خواهد بود، حالا باید از این موضوع گذر کنیم و فقط روی بازی با چلسی تمرکز داشته باشیم.

بعد از این اتفاقات بود که صحبت‌های ترک اولدترافورد توسط رونالدو جان تازه‌ای گرفت. او که در تابستان قصد خروج داشت با پیشنهاد وسوسه کننده‌ای مواجه نشد و تصمیم گرفت یک فصل دیگر در جمع شیاطین بازی کند. فوق ستاره پرتغالی شدیدا به درب‌های خروج نسبت داده می‌شود و حتی از نام‌های نامحتمل و گاهی خنده دار مثل پاری سن ژرمن، اتلتیکومادرید، آث میلان و چلسی به عنوان مقاصد بعدی او یاد می‌شود.

کریستیانو رونالدو

تن‌هاگ اما نقشه دیگر در سر دارد. سرمربی یونایتد تاکید کرده ستاره 37 ساله بخشی از برنامه‌های او برای باشگاه است و رونالدو نقش بزرگی در آن خواهد داشت. هرچند رفتار او موجب شده این نقشه‌ها نقش بر آب شود و حتی در مواقعی به باشگاه پیشنهاد شد قرارداد او را فسخ کند و رونالدو به عنوان بازیکن اخراجی از باشگاه جدا شود.

هواداران از آن سو عاشق باشگاه هستند و هر چقدر هم محبوب و بزرگ، اما رونالدو را بیشتر از خود باشگاه نمی‌خواهند. واکنش‌ها در فضای مجازی خصوصا توئیتر نسبت به این حرکت رونالدو اصلا نشان از محبوبیت و علاقه نداشت. شیاطین سرخ در این چند روزه حسابی از خجالت رونالدو در آمده و شخصیت او را یک بچه می‌بینند که اگر امور بر وفق مرادش پیش نرود نق می‌زند و گریه و زاری راه می‌اندازد.

رونالدو اولین بازیکنی نیست که اینگونه توسط تن‌هاگ پرپر می‌شود. در سال 2018 زمانی که تن‌هاگ هدایت آژاکس را برعهده داشت، امین یوسف در 5 دقیقه پایانی بازی به عنوان یار تعویضی حاضر به ورود به زمین نشد، در نتیجه تن‌هاگ تا پایان فصل او را از تیم بیرون گذاشت و او دیگر رنگ سبز چمن را تا فصل بعد و پس از پیوستن به ناپولی ندید. تن‌هاگ در آن زمان گفته بود: ما 6 بازی دیگر در پیش داریم و من فقط به بازیکنانی نیاز دارم که صد درصد انگیزه بازی داشته باشند.

RAS-SPORT-PREVIEW-ETH-YOUNES

در پایان با بررسی تمام گزینه‌های روی میز به نظر نمی‌رسد تن‌هاگ بر خلاف مربیان قبلی کسی باشد که مقابل بازیکنی ضعف نشان دهد. از آن سمت رونالدو با 37 سال سن دو راه دارد. یا مانند مسی در پاری سن ژرمن سر به زیر اندازد و با قبول اینکه دیگر سنی از او گذشته و قابلیت‌های دوران اوج جوانی را ندارد به هر مقدار بازی که مربی به او می‌دهد قانع باشد. یا در نزدیک ترین فصل نقل و انتقالات سریعا از باشگاه جدا شده و شانس خود را در تیمی دیگر امتحان کند. این موضوع که باشگاه و تن‌هاگ با خروج او هیچ مخالفتی نخواهند داشت واضح است، اما آیا واقعا پیشنهادات فصل بعد در قامت منچستریونایتد خواهند بود؟ آیا با خروج رونالدو از اولدترافورد می‌توان این تضمین را داد که تیم بعدی شرایط را برای درخشش دوباره این ستاره خواهد داشت؟ و در آخر آیا بهتر نیست رونالدو غرور خود را کنار بگذارد و فوتبال حرفه‌ای خود را در اوج و در باشگاهی که افتخارات خود را به آن مدیون است به پایان ببرد؟

تنها زمان می‌تواند برای ما روشن کند در نهایت کدام یک از این سوالات صحیح است.

انتهای پیام/

کدخبر: 835206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟