ساپینتو و اعتراف به ضعف فنی/ توقع سرمربی استقلال از رقیبان؛ مقابل ما دفاع نکنید!

به گزارش رکنا، تیم فوتبال استقلال در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در تقابل با آلومینیوم در ورزشگاه آزادی با نتیجه بدون گل مساوی متوقف شد تا ۲ امتیاز حساس خانگی را از دست بدهد.

در طول بازی شاگردان سید مهدی رحمتی به خوبی دفاع کردند و با بازی منطقی خود توانستند منافذ را بسته و اجازه گلزنی به تیم رقیب ندهند که همین موضوع باعث کلافگی و عصبانیت سرمربی آبی‌های پایتخت شد.

ساپینتو بعد از این بازی مدعی شد که تیم حریف با ۲ اتوبوس کار دفاعی را انجام میداد و تاکنون در فوتبال چنین چیزی ندیده است!

خطاب به سرمربی همیشه عصبی استقلال باید گفت دفاع اتوبوسی هم نوعی سبک فوتبال است و تیمی مثل استقلال با این مقدار بازیکن با کیفیت و سطح بالا باید بتواند دفاع حریفان را باز کند و دنبال بهانه نباشد. نمی‌توان به رقیبان گفت با دفاع باز مقابل استقلال ظاهر شوند تا ساپینتو کمتر عصبی شود!

استقلال در بازی مقابل پیکان که دفاع خوبی مقابل این تیم انجام داد با نتیجه بدون گل متوقف شد و مقابل نفت مسجد سلیمان هم به همین نتیجه رسید و حالا آلومینیوم هم دیگر تیمی است که ترمز شاگردان ساپینتو را کشید و گلی دریافت نکرد.

البته پیروزی آبی‌ها مقابل ذوب آهن هم با یک گل به خودی در دقایق پایانی به ثمر رسید تا مشخص شود تیم‌ ساپینتو تاکتیک مشخصی برای عبور از دفاع متمرکز ندارد.

بهتر است سرمریی استقلال به جای اینکه هر هفته با یک نفر درگیر شود و با یقه باز به این و آن بتازد،کمی به فکر ارتقا سطح فنی خود و تیمش باشد و هربار یک بهانه برای عدم نتیجه‌گیری نتراشد.

اینکه تیم حریف دفاع اتوبوسی انجام‌ میداد اصلا صحبتی حرفه‌ای از سوی یک مربی باتجربه نیست؛ مگر می‌شود سرمربی دلیل عدم پیروزی خود را سبک بازی تیم حریف قلمداد کند؟ اصلا مگر باید مربیان دیگر تاکتیک خود را با ساپینتو هماهنگ کنند؟

بساپینتو باید کلاه خود را قاضی کند چون حرف‌های او بیشتر شبیه اعتراف به ضعف فنی است و بوی فرار رو به جلو می‌دهد.

شاید کادر مدیریت استقلال بتواند در تعطیلی طولانی مدت لیگ سرمربی خود را توجیه کند که در فوتبال ایران به اندازه کافی مربی برای شلوغ‌کاری‌های کنار زمین وجود دارد و وقتی یک مربی اروپایی به ایران‌ می‌آید، اهالی فوتبال از او انتظار تحولات عظیم فنی دارند نه دامن زدن به حواشی و انجام مصاحبه‌های بی‌منطق!

انتهای پیام/

کدخبر: 835114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟