آمار جلب مربی پرتغالی؛ ساپینتو بالاتر از شفر و استراماچونی

به گزارش رکنا، ریکاردو ساپینتو پرتغالی تا پایان هفته نهم مسابقات لیگ بیست و دوم در مقایسه با وینفرد شفر آلمانی و آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی، کارنامه درخشان‌تری ثبت کرده است. تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین بازی خود به دیدار شاگردان مهدی تارتار در ذوب آهن اصفهان رفت و یک بر صفر پیروز شد تا پایین‌تر از پرسپولیس صدرنشین، رتبه دوم جدول لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

وینفرد شفر در لیگ هجدهم، آندره‌آ استراماچونی در لیگ نوزدهم و ساپینتو در لیگ بیست و دوم تا هفته نهم عملکرد متفاوتی داشتند. کارنامه این سه مربی در این مقطع زمانی یعنی 9 هفته ابتدایی لیگ، نشان می‌دهد ساپینتو بهترین عملکرد و استراماچونی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند.

تمامی آمار اما به ضرر آندره‌آ ایتالیایی نیست. خط حمله استراماچونی زهردارتر از تیم‌های شفر و ساپینتو بوده است. تا پایان هفته نهم؛ تیم شفر در لیگ هجدهم 9 گل، تیم استراماچونی در لیگ نوزدهم 16 گل و تیم ساپینتو در فصل جاری 11 گل به ثمر رساندند که نشان می‌دهد تیم سرمربی ایتالیایی عملکرد درخشان‌تری در خط حمله داشته است.

تا پایان هفته نهم، تیم ساپینتو در 56 درصد از بازی‌ها، تیم شفر در 33 درصد از دیدارها و تیم استراماچونی در 44 درصد از مسابقات خود به پیروزی رسیدند که در این آیتم، آمار به سود مرد پرتغالی است.

در خط دفاعی، در 9 هفته ابتدایی به طور میانگین در هر دیدار؛ تیم ساپینتو 0.67 گل؛ تیم شفر 0.56 گل و تیم استراماچونی 1 گل دریافت کردند. این آمار نشان می‌دهد بهترین خط دفاع متعلق به تیم شفر و ضعیف‌ترین خط دفاع متعلق به تیم استراماچونی است.

در حقیقت تیم استراماچونی در این مقطع، تقریبا دو برابر تیم شفر گل دریافت کرده است. یعنی شاگردان مرد ایتالیایی هرچند در خط حمله خارق‌العاده بودند اما در خط دفاعی بسیار متزلزل نشان می‌دادند. همین ضعف در خط دفاع 3 نفره استراماچونی بود که باعث شده آمار او به مراتب ضعیف‌تر از دو سرمربی خارجی دیگر استقلال باشد.

مقایسه رتبه استقلال در پایان هفته نهم هم نشان از عملکرد بهتر ساپینتو  دارد. تیم مرد پرتغالی در این مقطع در رتبه دوم جدول قرار دارد در حالی که تیم شفر در رتبه پنجم و تیم استراماچونی در رتبه هفتم قرار داشت.

در حقیقت از نظر رتبه در جدول نیز، استراماچونی که محبوب هوادارن استقلال است، عملکرد ضعیف‌تری تا پایان هفته نهم داشته است.

نگارنده: آرمان صالحی

انتهای پیام/

کدخبر: 834481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟