توفیق: حاشیه امنیتی برای هیچ تیمی در لیگ بسکتبال وجود ندارد/ باید از ظرفیت داخلی بهترین استفاده را ببریم/ تعطیلی طولانی لیگ به تیم‌ها ضربه می‌زند

علی توفیق در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی با آویژه صنعت مشهد که با شکست این تیم در هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال همراه بود، اظهار داشت: به هر حال از بچه‌ها راضی هستم البته نقاط ضعفی داریم که باید آن‌ها را در ادامه فصل ترمیم کنیم. بازی خوبی بود به نحوی که شروع خوبی داشتیم اما مصدومیت و بیماری‌ها در طول سفرهایی که داشتیم بیشتر از قبل تشدید شده بود. البته با وجود این مساله کادرپزشکی تیم خیلی کمک کردند تا این نفرات به این بازی برسند و این اتفاق هم رخ داد.به هر حال توانستیم 3 کوارتر از حریف جلو باشیم اما کوارتر پایانی دیگر توان بازیکنان نرسید و بازی را از دست دادیم. اما در مجموع از عملکرد تمام بازیکنان راضی هستم و رضایت کامل دارم.

وی افزود: سیاستگذاری ما در باشگاه این است که سعی کنیم موفقیت‌های گذشته تیم را استمرار بدهیم و انشاالله جایگاه بهتری نسبت به وضعیت الان که در آن قرار داریم، کسب کنیم. البته باید بپذیریم ابتدای فصل هستیم یکسری ناهماهنگی‌ها وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم. نکته کلیدی در فصل جاری لیگ برتر بسکتبال این است که تمامی تیم‌ها خوب هستند و هیچ حاشیه امنیتی برای هیچ تیمی وجود ندارد و فکر می‌کنم همین موضوع کمک کند تا لیگ امسال جذاب‌تر از قبل باشد.

سرمربی پالایش نفت آبادان با اشاره به اینکه تیم‌هایی که بازیکن خارجی در ترکیب خود دارند، یک پله از باشگاه‌هایی که فاقد بازیکن خارجی در ترکیب خود هستند، جلوتر هستند، گفت: متاسفانه ما مجوزی از طرف هیات مدیره باشگاه برای خرید بازیکن خارجی نداریم، اما به نظرم تیم‌هایی که بازیکن خارجی در ترکیب خود دارند، حضورشان به آن‌ها کمک کرده تا شکل بهتری به خود بگیرند. به خصوص 2 بازی گذشته ما بازیکنان خارجی کاله و آویژه، بازیکنان خارجی آنها توانستند بازی را در لحظات مهم خوب مدیریت کنند و همین مساله یک مزیت مهم برای این تیم‌ها است. برعکس ما سعی می‌کنیم از ظرفیت داخلی‌مان استفاده کنیم و شرایطی فراهم بیاوریم تا بازیکنان ما بهترین عملکرد را درون زمین داشته باشند.

توفیق درباره اینکه ادامه لیگ را چطور پیش‌بینی می‌کند، اظهار داشت: هر تیمی هماهنگ‌تر باشد و کنار آن بتواند از ظرفیتی که دارد خوب استفاده کند، در نهایت بازیکنان سطح بالای خارجی به ترکیب خودش اضافه کند، می‌تواند جایگاه بهتری داشته باشد تا در مراحل پایانی به رتبه‌ای که مدنظرش است برسد. با توجه به پراکندگی بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌ها این امر کمک می‌کند تا مسابقات کیفیت بهتری به خود بگیرد.

وی در خصوص اینکه چه مشکلاتی در ابتدای لیگ مشاهده کرده است که می‌تواند در ادامه مسیر به بسکتبال ضربه بزند، گفت: در ابتدای راه هستیم اما یکسری مسائلی پیش آمده که به هیچ عنوان ربطی به بسکتبال ندارد و این موارد روی برگزاری مسابقات سایه انداخته مانند نبود تماشاگران ما خواستار حضور تماشاگران هستیم. بالاخره حضور آن‌ها به بالارفتن عملکرد بازیکنان و همچنین جذاب‌تر شدن بازی‌ها کمک می‌کند، اما متاسفانه به دلیل شرایطی که به وجود آمده تمامی مسابقات بدون تماشاگران برگزار می‌شود. امیدوارم شرایط دوباره به حالت عادی خودش برگردد. 

سرمربی پالایش نفت آبادان عنوان کرد: تعطیلی لیگ برای انجام بازی تیم ملی در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی یک مشکل بزرگ است، آن هم به خصوص برای تیم‌هایی که بازیکنان خارجی در اختیار دارند و باید روزانه به آن‌ها پول بدهند و اینکه این نفرات تنها به تمرین بسنده کنند، نباید اتفاق جالب توجهی باشد. بالاخره بازیکنان برخی تیم‌ها باید به اردوی تیم ملی بروند و همین امر روی کیفیت تمرینات تیم‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. خود ما نیز چند بازیکن ملی‌پوش داریم که تعطیلی لیگ یک عامل مخرب در پایین آمدن کیفیت تمرینی ما است. 

توفیق در پایان اظهار داشت: باید به تفکر فدراسیون جهانی احترام بگذاریم آن هم برای انجام دیدارهای رفت و برگشت پنجره انتخابی جام‌جهانی که یک تصمیم هوشمندانه بود. از طرف فدراسیون جهانی بالاخره تاریخی برای برگزاری و حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی مقرر شده و می‌بایست طبق آن ما هم لیگ خودمان را ادامه می‌دادیم تا وقفه‌ای در آن ایجاد نشود. این وقفه ممکن است برای خیلی از تیم‌ها مناسب نباشد و در دراز مدت اثراتش را نشان دهد.

انتهای پیام/

کدخبر: 832987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟